(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Har en gutt på 4 år som den siste tiden har hatt irriterte øyne,di renner ikke men han blinker mye med dem,og virker som di klør innimellom.Han kremter/gurgler i halsen.Er rød og varm på ørene på utsiden,men har ikke vondt inni dem. Rennende nese som av og til blir tett.Er rødprikkete/nuppete på kinnene som klør innimellom.Også klager han over mageknip innimellom. Mye dette,men jeg føler det er slik han har det for tiden stakkars... Han har ikke feber.Kan det være allergi? Noen som har opplevd dette med sine små barn?
Trulte76 Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 ja det kan være allergi. jenta mi har allergi..da hun fikk værste utbruddet hadde hun masse røde prikker på rygg og mage og øynene var hovne.. vet ikke helt hva hun reagerer på..men har iallefall funnet ut hun reagerer på kanin..for når hun har vært med nabojenta og klappet kaninen der er hun helt rød i øynene og det klør. eldste jenta hun hadde melkeallergi (vekste det av seg heldigvis) hun reagerte med oppkast og nuppete prikker på kinna..
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 Syns liksom at disse tingene kom så brått på liksom,så jeg tenkte først på en barnesykdom el..Men nå har det vart en stund og kom derfor på å tenke litt på allergi:-( Går man bare til legen å tester dette eller? Vi har ikke begynt med hverken nye matvarer eller dyr i hus..rart dette..
Smånetta 14.mai Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Pollen? Eller mugg? Jeg reagerer allergisk på noe nå og det skal visst være litt hassel. Dessuten har det vært utrolig fuktig i vinter ( i hvert fall her) og det er endel muggsopp i bakken.
Trulte76 Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 du kan gå til legen, der tar han en allergi test som er generell..visst den slår positiv ut, så er det et eller annet der han reagerer på..så tester han om han har allegi genet i seg. Man kan utvikle allergien etterhvert..
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2008 Tusen takk for gode svar jenter:-) Skal rett og slett bestille tid hos legen i måren slik at vi får tatt den testen iallefall.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 min reagerer på frost og snø... minus grader.. eller at han blir våt i ansiktet av snø eller lignende... blir rød og irritert i ansiktet.. røde og rennende øyne..
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2008 Ja det har også min gjort,men det har bare vært med røde roser i kinnene...har smurt med kuldekrem i hele vinter og da har han vært fin og myk i huden:-) Skal bli rart å se når testen er tatt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå