Gå til innhold

Holder alle ungen hjemme dagen derpå feber??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter meg mannen og diskuterer hvorvidt ungene skal holdes hjemme dagen etter feber, jeg mener ja, mannen er mer for nei.....

Hva mener dere og hvorfor????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjør det. for det første så er det en regel på det at en skal ha ungene hjemme en dag feberfri.

for det andre så er det lett at der bruser opp igjen når en er ute og herjer og blir varm, kansje fryser litt også. og det er full fart rundt og alt det der. Fordeom feberen er borte, så er det ikke sikkert at kroppen er helt 100% frisk med en gang

Skrevet

NEI, alle gjør ikke det! Sier det på bakgrunn av jobben min. ALTFOR mange foreldre som er slepphendte der.... Sender barna i barnehagen, halvlunkne med en paracet innabords, som det kommer rester ut igjen av, når de bæsjer....

Ufattelig!! DERFOR er det barnehagene nesten aldri blir smittefri.... As simple as that!

Personlig holder jeg barna hjemme 1 frisk dag. Likt som jeg gjør når jeg selv er syk. Går ikke halv-dæsjen på jobb. Barna liker heller ikke det. De får ikke engang "pause", utenom de små som kan sove. Tenk litt på det....

Nei, la barna få komme seg skikkelig til hektene før de sendes i barnehagen igjen!

Skrevet

jeg holder gutten hjemme om han hadde feber dagen før..

Skrevet

Ja det gjør jeg. For det første kan han fortsatt være i ulaget, selv om han er feberfri. Altså ikke 100% i topp form. Og da er det lett å bli syk igjen. + at det er kjedelig å være i nedsatt form på barnehagen.

For det andre er jo reglene sånn..

Skrevet

Det kommer an på flere ting for min del.

Først og fremst hva feberen skyldes.

Feber for tenner = barnehage.

Feber under 38,5 uten noen andre symptomer = barnehage.

Har hun derimot vært sjuk så er det en annen sak...

Skrevet

Holder dem stort sett hjemme en dag etter feber. Det er "regelen" i bhg, og barnet trenger ofte en dag for å få hente seg skikkelig inn igjen.

Hvis han bare har hatt littegrann feber en dag og ellers vært i fin form, og er feberfri på kvelden, så kunne jeg vurdert å sende ham dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...