Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hei Har ei jente som blir 3 år i sommer. Hun er veldig glad i smokken sin, men vi prøver å begrense bruken til kveld & natt. I vår får vi nr 2 og tenkte å avvenne henne med smokk før babyen kommer, noen som har gode tips til hvordan ??
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 La henne sende inn smokkken sin til kaptein sabeltann...synes å ha hørt at han har et lager med smokker fra barn som sender inn smokkene sine, og det er visst stas å få sende de til han :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 http://www.dyreparken.com/index.jsp?a=34803
caringmum ! Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 gutten vår sendte inn til sabeltann i god tid før nr 2 kom, slik at babyen ikke skulle bli grunnen til at smokken ble borte. så kjørte vi belønning med klistremerker for netter uten smokk og gråt. gikk rimelig greit. kjøp gjerne en helt annen smokketype til den nye babyen. lykke til !
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 her gidde vi smokken til nissebarna for to år siden ...gikk kjempe greit...gi de til påskehare barna da?putt de i en pose..bli m å legg ut smokkene...etter en stund bytter du ut smokkene med en liten pakke fra påskeharebarna...åsså får du barnet til å sjekke etter på..
bollamor*med 3 barn* Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Vi tok den når gutten var 2 1/2, god stund før babyen kommer. Jeg klippet av tuppen og sa at musa hadde spist den opp. Han gikk da og kastet alle sammen helt selv. Første natt var sanne helvete, andre gikk veldig mye bedre , tredje var det ikke spørsmål etter sutten i hele tatt!!!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Er dette noe problem egentlig? 1.-ta smokken 2.-grining noen dager 3.-glemt.. blir irritert av folk som lager seg slike problemer,min yngste søster er 5 år gammel og bruker smokk fortsatt,fordi det blir grining og mas når de prøver å få henne til å slutte. Du/dere kan jo gå over til å kunn la barnet ha smokken om natta først en liten stund,før han slutter helt, vist dere ønsker at overgangen skal bli litt mykere:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Klippet også av tuppen på alle smokkene. Æsj, sa frøkna da. Da kastet vi alle sammen. De to første kveldene var hu lei seg, men hadde trøst i en kosebamse. Etter det gikk det kjempefint.
Kystrøya Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Heisann =) Vi har ei jente som ble 3 i november. Hun brukte kun sutten på natten og ved dagsoving fra hun var 1,5 år. Når hun fylte 3 år syntes jeg det var på tide å kutte den helt ut. Hun var veldig avhengig av den for å få sove på nettene. Siden julen var like om hjørnet så bestemte hun og jeg sammen at vi skulle sende suttene til julenissen og så kom hun til å få pakke på julaften fra ham. Det gikk veldig greit Hun pakket dem selv i en konvolutt og jeg "sendte" dem avgårde. Så nå leser hun istedet på sengen til hun blir trøtt og sovner. Veldig kjekt Dersom dere skal avvenne datteren deres med sutten, så bør dere kanskje gjøre det en god stund før babyen kommer. Ellers kan hun komme til å bli lei seg når babyen får sutt, men ikke hun.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Mitt tips: snakk med ungen deres og forbered han eller henne om at hun skal slutte. Vi sa til jenta vår at hun kunne ta tuttene med i en leketøysbutikk å bytte tuttene inn i en ting hun hadde lyst på. Gjorde dette da hun var 2 1/2 år, hun fikk ei dukke og ble storveis fornøyd. Hun spurte etter tuttene noen kvelder, men da minnet vi henne bare på at "nå har du jo ikke tutt lenger, de er hos damene i butikken hvor du kjøpte sparkesykkelen. Gikk veldig fint:)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 katten vår spiste de.. kjøpte ikke nye når han ikke passet på de selv... ble fort slutt da... kjenner også til tilfeller med sitron... smokken var syk... gikk greit det og... smakte jo pyton...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå