Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 ser flere har spurt lignende spørsmål, men er fortsatt litt forvirret. hvis man blir sykmeldt rett før arbeidsforholdet opphører, har man da fortsatt rett på sykepenger (dvs full lønn) hele perioden man er sykmeldt? selv om status har gått fra arbeidstaker til arbeidsledig? litt vanskelig å finne ny jobb med bekkenløsning ol. det var en som skrev at ble man sykmeldt 1 uke før vikariatet gikk ut fikk man ingen ting? stemmer dette? er kjempeforvirret. Kan jo ikke være aktiv arbeidsøkende hvis man ikke er frisk.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Snakk med legen din... Men tror at hvis du sykemelder deg, så er det jo arbeidsgiver som betaler 16 dager, så trygdekontoret, så den jobben har jo ikke noe med det å gjøre.. så hvis det er mindre enn 16 dager, så får du nok ikke noe
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Er ikke sikker på hvordan reglene er helt på tampen av et arbeidsforhold, men du har ihvertfall rett til sykepenger hvis du går arbeidsledig og mottar dagpenger. Er heller ikke sikker på hvordan reglene er i overgangen fra et arbeidsforhold og til dagpenger med tanke på sykepengene.
*Super*Mamman* Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Joda, man har rett på sykepenger selv om arbeidsforholdet har opphørt.. Var i en slik situasjon sist, og fikk "full lønn" ( altså sykepenger) selv om at vikariatet var opphørt...
sommerfugl i magen ;) Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Bruden-07 Når ble du sykemeldt da? Jeg har et vikariat som går ut 3 uker før permisjon, og lurer på hvordan jeg skal "ordne" meg for ikke å miste altfor mye penger.... Jeg har sjekket med Nav, men føler at jeg faller mellom allle stoler.
*Super*Mamman* Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Jeg ble sykmeldt to mnd før terminen, og 14 dager før vikariatet ble avsluttet... Men tapte ikke noe penger på det:) Var da sykmeldt ut svangerskapet..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 men finnes det noe minstekrav til hvor lenge før vikariatet går ut og man får fulle rettigheter? eller kan man i teorien bli sykmeldt på vikariatets siste dag og fortsatt motta 100% sykepenger? er så bekymret for økonomien, er i en veldig ufrivillig situasjon. hvem ansetter en høygravid jente med bekkenløsning liksom?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 ikke gi deg med nav - hvis de ikke kan svare deg der da, så svarer de at man faller mellom alle stoler...det sa de til meg også. i ettertid har jeg funnet ut at det ikke stemmer, men likevel ender jeg opp med å få engangsstønad istedet for foreldrepenger....ikke gi deg!! få den du snakka med til å undersøke mer! og els lover og forskrifeter selv.
Trulte76 Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 ja du vil få sykepenger så lenge du er sykmeldt. Men blir du friskmeldt fra lege, så må du gå over til dagpenger.. Har ei venninne som måtte det..hun og ei til var gravide på samme plass. Begge ble sykmeldt..jobben gikk konkurs. venninna mi ble friskmeldt ettervert..legen ville ikke sykmelde henne lengre..så hun måtte gå over til dagpenger. hun andre fikk sykmeldinger ut svangerskapet og beholdt sykepengene sine..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå