Gå til innhold

Beste tøybleier til nyfødt??KOM MED INFO JENTER;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ønsker å bruke tøybleier på mitt barn som snart er på vei ut:) Noen som vet hvor jeg kan få tak i kvalitetsbleier?

Huff har bare noen papirbleier liggende som jeg fikk i apotekpakken og slik. Når jeg har passet barn og skiftet bleie på dem så har de av og til avføring oppover ryggen og slik. Unngår man dette ved bruk av tøybleier?? Vil gjerne ha masse info om tøybleier fra dere som har lagt deres elsk på dette:) Hvordan er det med vasking og slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les trådene under! Der er det masse info. Meld deg gjerne også inn på tøybleieforumet på tettinntil, det står også beskrevet hvordan i trådene under.

Ja, du unngår i stor grad å få bæsjefontener oppetter ryggen med tøybleier. Tøybleiene fanger opp bæsjen bedre. Til nyfødt er brettebleier helt uslåelig, om du vil ta deg den timen det tar å sette deg inn i systemet og bretteteknikker. Se gjerne infoen som ligger på nostebarn.no. Da får du mange tynne lag bleie som er akkurat tilpasset ditt barn og er mykt og luftig.

Men brettebleier er jo ikke best om du ikke orker tanken på å bruke dem, da finnes det andre alternativer. Se trådene nedover på siden for andre erfaringer.

Vask er ikke noe problem, vi har alltid vasket bleier for seg selv, men mange slenger dem med i hånklevasker osv. For oss er det ca 1,5-2 bleievasker i uka, kanskje en til i begynnelsen da vi skiftet veldig ofte. En bonus er jo gjerne at man får bedre rutine på klesvasken generelt, så får man tid til å vaske bleier uten at det blir særlig forandring fra tidligere. Brettebleier tørker på stativ over natta.

Skrevet

Takk for informasjonen:) Mor min mente det bare var tull og at jeg aldri kom til å orke styret med brettebleier.

Skrevet

Det er mange som har "skeptisk mor" som STOR motivasjon for å faktisk klare tøybleier!

Med tøybleier er det dørmila som er lang. Mange synes det virker overveldende og vanskelig. Men når man kommer inn i det er det ikke vanskeligere enn engangs - alt som har med babystell å gjøre handler jo om å innarbeide noen rutiner.

Om du selv er skeptisk til brettebleier, så finnes det flere alternativer. Og det er heller ikke verdens undergang om du bruker engangs den første måneden eller to, en bitteliten kropp kan være vanskelig å pakke inn i alt for masse. Men fra 3-4 måneder er det masse gode tøybleiealternativer som også moren din kommer til å se at er bra for barnet!

Skrevet

ja synes det er så irriterende at hun alltid skal si at jeg er en lat person, og kommer derfor ikke til å orke det..

Jeg føler på meg at jeg gjør barnet en stor tjeneste ved å gi den det beste, og da kan jeg være så trøtt jeg vil etterpå. Tror ikke det skal være noe stress når en virkelig vil noe og virkelig bryr seg uansett hva det måtte være.

Jeg har iallfall fått inntrykk av at tøybleier er det kun fordeler med:)

Skrevet

Hei!

Om du er interresert så har jeg noen tøybleier du kan få kjøpe rimelig!! Noen er helt ubrukte, noen brukt kun en eller to ganger. Har litt forskjellige typer. Anbefaler deg å gå inn på tettinntil.no, der vet de masse:) Om du er interresert kan du jo sende meg en mail! (er vel ikke helt ok å drive salg her....) [email protected]

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei Rosenkvist!

Jeg begynte som deg, nysgjerrig og tenkte at jeg kanskje kom til å prøve tøybleier hjemme, og papirbleier ute. Etter en stund på www.tettinntil.no, litt research og litt "modningstid", kjøpte jeg inn bumgenius bleier. Og så et par uker og litt mer research kjøpte jeg brettebleier og bleiebukser.. Og nå er jeg helt frelst! Jeg synes ikke det er noe stress med brettebleier, jeg bare bretter dem ferdig når jeg allikevel bretter det rene tøyet, og så ligger de klare på hylla over stellebordet, sammen med ullbukser og brillebukser/body. Har egen skittentøysdunk med lokk til dem, og vasker sammen med håndklær/sengetøy.

Jeg er kjempefornøyd, og anbefaler deg å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...