Gå til innhold

Når begynner dere med støttestrømper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å forebygge åreknuter? Eller er det bare gamle kjerringer som trenger å bruke det? hvor har dere evt kjøpt og pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var på fest på fredag hvor en lege jeg kjenner sa at jeg bør begynne å bruke støttestrømper nå, spesiellt på jobben, slik at jeg skal slippe åreknuter. vanskelig å gjøre noe med når de har dukket opp.

tror det er ganske vanlig å bruke, faktisk flere på jobben min som bruker det selv om de ikke er gravide.

kan kjøpe dem på apoteket, usikker på hva det koster, kanskje 200-300kr? aner ikke. husk å få riktig størrelse målt opp, kjedelig hvis de ikke passer ordentlig, bortkastet penger. men de på apoteket vet jo hvordan du måler riktig.

Skrevet

hei anoona!150 kr på apotek 1 for eks. Finns i sort , hvit og marine tror. kan også kjøpes nylon støtte strømper som passer da til penere sko!

Skrevet

Jeg bruker hele svangerskapet (selv i Asia, med 36 grader pluss og 80% luftfuktighet, puh, hehe....) og ogsaa noen ganger ellers ogsaa, da vi har litt anlegg for aareknuter i vaar familie og jeg har aldri hatt antydninger. Saa jeg vil IKKE ha det. Inntil jeg har kommet meg litt ned i vekt, vil jeg bruke dem, kanskje naar jeg kommer i bedre form naa etterhvert saa bruker jeg dem mindre? Etter svangerskapet altsaa.

Jeg foedte faktisk med dem forrige gang!! =o) Det saa nok lettere komisk og litt kjerring ut, hehe....men det kommer man fort over, det gjorde jeg fordi man presser saa voldsomt under en foedsel at jeg tok ingen sjanser.

Men for meg har det mest med overvekt aa gjoere altsaa, at jeg ikke vil hovne opp i bena.

Etter at jeg oppdaget stoettestroemper kommer jeg inn i alle mine sko str 38 faktisk, mens jeg etter aa ha gaatt opp i vekt i voksen alder, maatte opp i 39, saa det er konkret nok bevis for meg at de har noe for seg.

Tror nok det er lurest haa handle paa apoteket, eller en kvalitetsskobutikk, eller kvalitets undertoeysbutikk, med ekte fagfolk.

Skrevet

så det er ikke verre enn 150kr altså. det var jo bra:)

har det jo på jobben, så lurte på om jeg skulle "låne";) med meg noen hjem, men til 150kr kjøper jeg heller noen fine svarte.

Skrevet

Har aldri brukt støttestrømper, jeg...

Men jeg står ikke så mye i jobbsammenheng, sitter mest.

Fikk ingen åreknuter med de to første, i alle fall, så jeg satser på at det går bra denne gangen også.

Skrevet

Jeg er i uke 22, og har allerede brukt disse strømpene lenge jeg. Er spesielt godt når jeg er på jobb hvor jeg står mye og sånt. :)

Skrevet

Bare for gamle kjærringer?? Takk for den! :-D Selvhar jeg brukt støttestrømper hver dag i 3 1/2 år nå. Er operert for åreknuter allerede. Masse sånt i familien dessverre. Men med støttestrømpene holder jeg dem litt i sjakk. Kjøp helst litt tykke (ikke de som ser ut som nylonstrømper) for de holder seg mye bedre i vask, og ikke går de i stykker så fort heller!

Hilsen "gamla"

Skrevet

Et spørsmål, jeg har ikke begynt med det, visste faktisk ikke at det fantes/ var noe å tenke på engang. Jeg vet egentlig ikke om det er i familien min siden moren min er død, men jeg kan spørre lillesøster om hun fikk problemer med dette da hun var gravid. Er det slik at det er større sjanse når man blir eldre, eller har det ingenting med alder å gjøre. Jeg er 36. Jeg er lærer og står og går hele dagen så jeg bør kanskje ta meg en tur på apoteket da. Eller har det mer med vekt å gjøre. jeg er slank og har i utgpk veldig tynne legger, men det har kanskje ikke noe å si?

Skrevet

Uff, jeg er bare 20 år, men hadde åreknuter allerede før jeg ble gravid. Meget genetisk, alle i familien har det dessverre. Har brukt støttestrømper på jobb og når jeg går mye i et par år. Prøver å bruke hver dag nå som jeg er gravid. Så ligger jeg med en pute under føttene om natta. Håper det ikke blir så mye verre :)

Skrevet

Bruker støttestrømper for å unngå blodpropp. Fikk blodpropp i forbindelse med fødselen første gang. I min familie er vi utsatt for blodpropp, og jeg har nok fått ødelagt noen årer/vener i forbindelse med blodproppen sist, så jeg merker nå i uke 13 at det er godt å få dem på. I tillegg bruker jeg pute om natten som jeg legger foten på for å få den opp. Jeg gikk til bandagist for å kjøpe støttestrømper, føler at de nok er flinkere til dette enn på apoteket.

Skrevet

Eg har nettopp bestilt. Har en jobb hvor jeg går og stå mesteparten av dagen. Jeg har bestilt buksestrømper da jeg fik lidt årknuder på låret sidst eg var gravid.

Skrevet

Jeg har tenkt å begynne å bruke de nå, er 28 uker nå.

Jeg fikk meg støttestrømper for mange år siden, men tok de først i bruk da jeg skulle ut å fly for en måned siden.

Jeg hovner opp i leggene og føttene når jeg flyr. Bena var helt ugjenkjennelige etter flyturen min til Thailand for flere år siden, så det var en vekker. Forestiller meg at jeg kan være mer utsatt for blodpropp pga det.

Forrige svangerskap fikk jeg mye vann i kroppen på slutten, og det merkes spesielt når man ikke får på seg skoene lenger..så denne gangen kan jeg kanskje klare å bruke alle skoene mine hvis jeg bruker støttestrømpene.

Typen jeg har heter Jobst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...