christinajentå "høygravid" Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Til dere som har brukt opp sykepenger og skal/er på rehabiliteringspenger: Får dere beskjed fra NAV når du nærmer deg grensen/slutten av sykepenger? eller må du følge med selv og søke i god tid? noen som ikke har fått søknaden godkjent? hvis du evt fikk beskjed fra NAV, hvor langt tid før sykepengene gikk ut? håper virkelig noen kan svare meg.... takk! :-)
Emma*den lykkelige venter Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk beskjed i god tid. Flere mnd før faktisk. Fikk tilbud om samtale med NAV for å planlegge framover hva jeg skulle gjøre, men den samtalen tok jeg ikke. Ordnet meg med permisjon i stede
christinajentå "høygravid" Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2008 så det er normalt å få brev fra NAV først? jobben min snakker om at sykepengene mine er over snart, men jeg har ikkje hørt noe fra NAV... så vet ikkje hvordan eg skal forholde meg?
Bimmelim Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Når du har vært sykmeldt i ca 39 uker, så skal du motta et informasjonsbrev fra NAV. Det inneholder informasjon om når du har din siste dag med rett til sykepenger (kalles maxdato). En har som hovedregel rett til sykepenger i 52 uker. Videre forteller det deg om hva slags andre ytelser du kan søke om videre, om du ikke skulle være friskmeldt innen maxdatoen din. Du bør i brevet få tilbud om samtale ved NAV kontoret, slik at du kan få informasjon og ordne evt søknader i god tid før din maxdato på sykepenger. Greit å ikke være ute i siste liten med evt søknad om andre ytelser med tanke på saksbehandlingstid. Men har du ikke fått dette brevet og er utålmodig for å vite din maxdato på sykepenger, så skal du bare ringe NAV-kontoret ditt og spørre når den datoen er. Men når det er sagt, så burde du kanskje ha fått oppfølging av en saksbehandler ved NAV-kontoret som sykmeldt før 39 ukers tidspunktet, slik at du blant annet er gjort kjent med dine "retter og plikter" som sykmeldt. Har du ennå som langvarig sykmeldt ikke hatt kontakt med en saksbehandler der, så ta kontakt og be om et møte med din saksbehandler. For som langvarig sykmeldt, så skal du ha en saksbehandler ved NAV-kontoret som følger deg opp. Håper du finner ut av det! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå