Gå til innhold

hvordan merker dere om de ligger med hode opp eller ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige gang jeg var på kontroll lå bebisen visst i seteleie, og nå skal jeg på kontroll på torsdag igjen..er i uke 36..håper sånnn at han har snudd seg..merker ganske mye spark æverst til høyre, men også endel nederst til venstre..skjønner ikke hvordan jeg kan kjenne hvilken vei han ligger til en hver tid..? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde seteleie forrige svangerskap og hodeleie nå. Synes det er veldig stor forskjell på hvordan det føles. Når hodet er øverst kjenner du tydelig en hard klump som gjerne gnager litt i toppen av livmoren, og jeg vil tro at magen sitter høyt. Når hodet er nede er det mye mykere på toppen. Du kjenner selvsagt barnets rumpe, men den er mye mykere enn hodet.

Da jeg hadde seteleie kjente jeg kun gnisninger fra hodet i toppen av livmoren, og all bevegelse var på høyre side av magen og nederst. Nå kjenner jeg absolutt mest bevegelse på toppen av magen og på høyre side, både oppe og nede.

Beste tips er å kjenne etter hodet. Du kan nesten legge hånden rundt det dersom det er i toppen.

Skrevet

Myst:

Babyen min ligger med hode ned... og får ikje helt det du skriver til å stemme på meg....

Du sier at magen er mykere på toppen og rompa er myk.....

Men her er altså magen min steinhard oppenfor navlen og myk nedenfor navlen..... så her er rompa hard..... slik har det vært i mange uker, så har ikje snudd seg.....

Her har jeg bevegelser opp til høyre og litt nede......

Skrevet

Jeg synes det var liten forskjell fra da h*n lå i seteleie til h*n snudde seg i uke 32-33. Hard rumpe på toppen her også..

Skrevet

Jeg vet at nurket ligger i hodeleie (har ligget sånn en stund nå), men jeg vet ikke om jeg hadde gjettet det uten hjelp!?? Det jeg synes er mest avslørende er at hikkebevegelsene til babyen kjennes "midt i" bekkenet mitt. Har aldri kjent hikkebevegelsene høyere enn hoftekammen.

Skrevet

Ja, det er litt som du sier ♡Får Ei Lita Jente~HøyGravid~♡

Babyen min ligger festet med hodet, og jeg kjenner rompa litt ovenfor navlen. Den kjennes hard ut, samme med ryggen, mens magen er litt myk nedenfor navlen. Regner med at det er fordi hodet er neddi bekkenet og ligger litt skrått innover liksom.. Men det varierer hvordan den ligger da!

Men da hodet på babyen var opp tidligere, kunne jeg kjenne at det var høyere opp i livmoren og at det var rundere og hardere. Nå kjenner jeg godt at det ligger helt nede mot underlivet. Du kan kjenne neddi der når du ligger f.eks, da er det litt lettere. Dessuten skal du kjenne litt nedpress mot underlivet etterhvert som den kommer ned med hodet.

Skrevet

jeg kjenner spark nede både på venstre og høyre side. noen som har en ide om i hvilket leie babyen ligger i da?

Skrevet

Jeg har det og som ♡Får Ei Lita Jente~HøyGravid~♡.

Forige gang hadde jeg det omvend, var mye strammere på undersiden av navlen enn oversiden, nå er det omvendt siden det er mere kropp nedenfor nakken. Hodet tar jo ikke mye plass.

Hadde lite bevegelser og spark forigang så kan ikke si så mye om det, men nå har jeg mye dulting øverst på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...