hippetihopp Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Store planer for denne dagen? Sysler med tanken på å gjøre det jenter etter gammel skikk kun kan gjøre denne dagen - nemlig å fri til min kjære... Noen gode tips? Er nemlig rimelig blank... Må man gå ned på kne? Må jeg ha ring på forhånd - og i så fall, hvordan finne en som passer ham? Synes egentlig det høres kosli ut å gå sammen for å kjøpe ringer! Så et siste spørsmål når jeg først er i gang: hvordan er det der med hvilken finger ringene skal sitte på? Håper det er noen der som har litt peiling på dette - trenger litt hjelp og oppmuntring!
Mammaen til Turid Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 vi fikk beskjed hos gullsmeden at ringen skal sitte på høyre ringfinger.. ringene valgte vi ut sammen, dagen etter han hadde fridd til meg.. du kan gjerne gå ned på kne.. min samboer fridde til meg på den måten (det er jo over 6 år siden..), pluss at han hadde laget noe god middag..
Trulte76 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 er ikke alle som har ring..er jo de som gir dama en brosjyre over ringer så hun kan velge ut selv.. Så det kan vel man kanskje til mannfolk også? velge ut ringer etterpå? skal sitte på høyre ringefinger. internasjonalt er det venstre jeg har ikke så mye peiling på å fri siden jeg ikke har gjort det selv da.. Men hva med å lage en god middag for to? har dere bran? kan dere ha barnevakt den kvelden.. Eller du kan ta han med ut å spise? er jo veldig tradisjonelt det jeg foreslår da Er det en plass dere to liker veldig godt å være..har mange fine minner ilag? kanskje fri der?
gullegget Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Mannen min fridde med enkle tynne gullringer. Når vi skulle gifte oss dro vi sammen å fant noen finere:). Mannen min gikk ned på kne på formidagen på julaften, et enkelt frieri. Men allikevel noe jeg aldri kommer til å glemme, og kunne ikke hvert mer spesielt:)!! Siden skuddår er en dag han kanskje venter litt på at du skal fri, siden det er så mye snakk om at dette er jentenes dag. Ville jeg ikke laget ett opplegg, så han fikk mistanker:)
Evab Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Så koselig!!!! Da mannen min fridde til meg hadde han kjøpt en forlovelsesring. Dette var en ring jeg brukte før vi sammen kjøpte gifteringene/ forlovelsesringene våre. Kanskje du kunne gjort noe lignende? Da trenger det jo ikke å være en kjeeempedyr ring. Mannen min lånte en av mine ringer fra smykkeskrinet mitt, og fikk på den måten riktig mål til ringen. Hvis mannen din har noen ringer, så kan du kanskje snike deg til å låne? Champagne er jo også greit å ha for anledningen. Det finnes champis uten alkohol. Masse masse lykke til
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 He, he.. Jeg har også lyst å fri, men jeg tør ikke! Jeg er så redd for å få nei! Ang opplegg, så tror jeg at det ikke er vits i å gå ned på kne, det er liksom en manne-rolle syntes nå jeg da.. Hvis jeg skulle gjort det, så ville jeg bare spurt, hverken mer eller mindre.. Å kjøpe ring sammen etterpå hørtes ut som en god løsning syntes jeg da. Lykke til!
hippetihopp Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2008 Tusen takk for mange svar! Nå er det bare å holde motet oppe!
BitteLiten *har født* Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Jeg fridde til mannen min for snart 6 år siden:o) Da fikk jeg låne en uekte ring hos gullsmeden og tok sånn ca på str. Heldigvis passet den. Vi fikk ha de til de virkelige ringene var ferdige:o) Kjempe god service spør du meg. Det jeg gjorde var å kle på meg en utrolig flott kjole, redde opp sengen med sort laken og strødde masse masse roseblader i hele sengen. Så putta jeg ringen på toppen av en langstilket rød rose og satt meg til å vente..... Mannen var akkurat gått for å ta seg et bad da jeg begynte, så jeg måtte vente en stund da..... Da han kom inn og så meg sittende slik, spurte jeg om han ville ha meg for resten av livet.... tror nok ikke det var veldig vanskelig for ham å si ja den gangen....hihihihihhi:o) Det var godt han hadde bada for å si det slik..... Vi giftet oss på ambassaden i Kairo den 29.01.04........ Ellers så har vi planer om å feire bursdagen hans den 29 feb... skuddårsbarn som han er:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå