Solitude Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Når jeg begynner å jobbe for ny arbeidsgiver, følger de sykedagene pga. barns sykdom, som jeg har brukt fra gamle arbeidsgiveren, med meg over i ny jobb eller begynner man med blanke ark ? Hva med egenmeldinger ?
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg mener du starter med blanke ark både på barns sykdom og egenmeldingsdager når du skifter arbeidsgiver.
HTC Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Du starter ikke med blanke ark, med mindre den nye arbeidsgiver har tariff for flere enn det du hadde hos gammel arbeidsgiver, da får du i såfall disse ekstra. Har du da brukt opp alle hos gammel arbeidsgiver og ny arbeidsgiver har en mer enn den gamle hadde, da får du den ene ekstra. Det samme gjelder ferie.
våken_om_natta Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Det er vel trygdekontoret som betaler for deg de dagene du er hjemme. I alle fall trodde jeg det var sånn. De betaler for et bestemt antall dager pr. kalender-år uansett hvor mange arbeidsgivere du måtte jobbe for i løpet av den tida.
Solitude Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2008 Ok, trodde at det var arbeidsgiver som dekket de første 16 dagene eller noe og egenmeldingene også. hmm... husker rett og slett ikke hvor mange jeg har brukt de siste 12 mnd. av egenmeldinger da må jeg høre med nåværende arb.giver før jeg begynner i nye jobben. Brukte opp endel sykedager pga.barn når ungene fik influensa etterhverandre så da gik de dagene fort unna.
HTC Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Du har rett. Arbeidsgiver dekker de første 16 dager i sykemelding + egeneldingene + sykebarn dagene. Hør med arbeidsgiver om hvor mye du har brukt. Er du heldig, spør ikke ny arbeidsgiver deg om det og gir deg full pakke på nytt, det blir dyrt for en bedrift, jeg er arbeidsgiver og spør alltid om det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå