Willemo Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Eller har jeg bare vært usedvanlig uheldig de 40 gangene jeg har vært innom de siste åra? Det som går igjen og som irriterer grenseløst, er denne hovedregelen om at alt og alle skal mistros til det motsatte er bevist. Her går man tydeligvis på med det motto at kunden som kommer inn, definitivt er ute etter å snuske seg til noen rettigheter som den ikke har krav på. Gnureblikket er på topp, og lurer så innihelvete på hvorfor ungen din ikke kan behandles på et sykehus i REGIONEN! Hva faen har de med det? Ikke er jeg uhøflig, og fremstår og oppfører meg stort sett som folk, men allikevel må alt lures på og ses på med omhu. Alt er veldig vanskelig og veldig spesielt og permene er så vanskelige å slå opp i at jeg må komme tilbake litt senere. Thank you byebye.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Sant, det:) av og til virka det som om dei trur dei skal betale oss frå eigen lomme..... Og dei brukar skitne knep av og til: viser til ein paragraf i lova kor det ser ut til at dei har lov til å gjere som dei gjer, men utelater den paragrafen som seier korleis dei har lov å gjere ting:)
Sjefsmegga Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Hehe...ja man kan jaggu lure til tider. Skulle jo tro de på Nav kontorene BURDE kunne sitt eget regelverk, men jeg har opplevd så mange ganger at det ikke er tilfellet og jeg selv må finne ut av hva jeg har rett på på egenhånd og så kreve å få det gjeldene søknadskjema av dem. Trodde Nav var dannet for å hjelpe folk i diverse vanskelige situasjoner...men de som jobber der er vel heller mer et hinder til tider.
Gjest -<<- Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Vel, altså - for å jobbe på sosialbiten av NAV skal du helst være utdannet sosionom. Ha litt juss, litt kommunikasjonstrening, litt studeringer av maktforhold, avmaktfølelser etc. i klientforhold. For å jobbe på trygdebiten av NAV ... tja, det er fint om du har en utdanning. Den kan godt være i bioteknologi. Du behøver ikke ha lært en dritt om verken menneskebehandling eller juss.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Akkurat det jeg lurte på idag etter å ha lest aftenposten... Har funnet ut at det å være søt og snill og høflig, det funker ikke på NAV. Er man litt tøff i trynet og slår i bordet med krav om ditt og datt, da kan det skje underverker. Men da har man jo gjort halve jobben selv, i.o.m at de ikke forteller deg hva du har rett til/krav på. Og så henger skjebnen din i en tynn tråd hvis du treffer på den rette idioten. ALt avhenger av hvem man får snakke med.
Willemo Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2008 Det er litt merkelig dersom det er sånn at det er de ressurssterke, som kjenner sine rettigheter og som vet å snakke for seg som når frem...
ragna Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 hehe ;D da jeg kom med brilleseddelen på eldsten her i huset tittet saksbehandleren opp FRA SINE EGNE BRILLER og kikket nøye på jenta og uttalte "du er sikker på at hun virkelig har behov for brillene?? eh, joda, litt selvinnsikt skader ikke i hverdagen.
Willemo Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2008 Eldste jenta mi har en pupill som ikke trekker seg sammen i lyset slik som de vanligvis gjør. Hun går derfor med linse som skjermer øyet fra å få formye lys inn. Da jeg kom med regningen på det hjelpemiddelet lurte de veldig på om det ikke kunne ordnes med briller heller.
ragna Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 og da fniser jeg ikke av jenta di ;-O men av nav selvfølgelig.
Willemo Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg sier egentlig minst mulig når jeg er innom, jeg er vanligvis ganske rolig og ordet,men er ikke helt trygg på hva som kan ramle utav meg der.. De lurte også veldig på hva som feilte dattera mi, da hun er innkalt på kontroll på Louvisenberg sykehus som ikke er i regionen vår. De kan lure så innihelvete de bare vil, de har vel ikke noe med det. Ragna, får du forresten refundert noe for linsebruk?
ragna Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 såvidt jeg har forstått får man ikke refundert noenting av linsene. det ble forøvrig ingen linser her i huset, brillene hennes ble omgjort til lesebriller for en periode. jeg begynner å bli litt usikker igjen da hun har begynt å klage på hodeverk. hun bruker brillene når hun selv vil bruke dem.
Willemo Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. februar 2008 Men så bra da at det ble en ordning på det. Her er det linser for alle penga ( og det er ikke tull engang, grisedyrt..) men det går svært bra. Linsene klapses på om morgenen og tas av til leggetid. Alle brilleproblem er borte og bare fravær av den frustrasjonen det innebar å hele tiden lete etter briller er verdt hele prisen. Men får jo ikke dekka noe, da han egenlig kunne brukt briller... Å prøve å forklare de at han spiste brillene til frokost er et prosjekt jeg ikke gidder ta tak i.
ragna Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 optikeren som testet henne for eventuell linsebruk (og som ga klarsignal) sa at linser ikke ble dekket. tror ikke det hjelper å ta den oppvasken på nav.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Nesten hver gang jeg har ringt trygdekontoret, så er den personen jeg skal snakke med enten syk, på kurs eller har ferie. De er aldri tilgjengelige.
overkill Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Noko av problemet på trygdekontora rundt omkring er at dei som arbeider der er meir eller mindre moden for pensjon. Årsaken er gjerne at dette alltid har vore ein trygg og god arbeidsplass der ansatte blir verande. Samstundes er det endringar i regelverk nærast kvart år, og såleis mykje å sette seg inn i. Ikkje alle desse gamle trygdeansatte er kapable til å omstille seg. Når dei fleste no skal lære enda meir med den nye Nav reformen blir det neppe betre. Min erfaring er at problema med "utdaterte" trygdeansatte" er verst på små stader. I byane har dei ansatte gjerne meir utdanning og det er større utskifting.
Willemo Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 24. februar 2008 Til meg sa øyelege at siden brillene er behandling av skjeling, og dette ikke fungerte optimalt ville de skrive en anbefaling om tilpassing av linser, og mente at dette da ville bli dekka. Akkurat nå hater jeg alt så jeg gidder ikke ta turen på det kontoret flere ganger, nok styr med dattera mi, men får se. Tar iallefall vare på kvitteringene.
ragna Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 selvfølgelig skal du tyne dem for det de er verdt! i alle fall i din sak hvor øyenlegen har skrevet en anbefaling!! bare tenk på den gode følelsen når nav-folka må se seg slått! kåmm ån!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 Der, som andre steder, finnes det tomsinger på begge sider av skranken.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 JA! Det er en værnet bedrift, NAV arbeid også. Har akkurat samme inntrykket som deg Willemo, selv om jeg aldri har hatt noe med dem å gjøre selv -mannen min kaver med de- og har gjort det i årevis.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Men poenget er vel at i et slikt yrke bør tomsingene siles ut før de når skranken. Jeg har absolutt ikke høye tanker om folk som jobber i NAV. Er det der man får jobb hvis man ikke duger til noe annet, mon tro? Mulig jeg er krass nå, men så er det fortjent også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå