gravid for 1 gang Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Testet positivt på Fredag, er kjempe spent og minst like mye nervøs. Er første gang jeg er blitt gravid og kjenner meg ganske så redd til tider merker jeg Var vel egentlig kjempe nervøs for å registrere meg her inne siden jeg ikke har sagt noe til noen enda (kunn kjæresten min da) følelsene stømmer på og jeg kan stri gråte det ene øyeblikket og det andre le så jeg får vondt Har lest så og si det meste dere har skrevet og jeg synes det er sååå utrulig artig å lese og vite at jeg ikke er alene om dette Og så mye jeg ikke visste om graviditet. føles nesten ut som om jeg må takke dere..hehe
miobell Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Først : MASSE GRAULERER!!!!! Så utrolig gøy for deg og din kjære!!!! Dere har en kjempespennende tid i vente. Selvsagt skummelt og skremmende men samtidlig så fantastisk flott og morsom! Kjenner meg godt igjen i det du sier med å føle seg redd til tider. Det å være usikker og nervøs er en helt naturlig del av et svangerskap og spesielt når det er første gang. en aner jo ikke hva en går til. Et mirakel i gang i kroppen din og alt skjer nå videre ganske så uten at du kan gjøre noe fra eller til. Jeg er også førstegangs gravid. Er i uke 11 nå. vet hva det vil si å føle seg redd og usikker.. dette er jo helt nytt! Det er lett å la seg skremme for mye.. lese skumle innlegg om "skumle ting som kan skje" og glemme å kose seg med sin egen graviditet. Jeg begravde meg en stund i usikkerhet. Alle de "typiske symptomene" holdt seg unna, noe jeg tolket som et faresignal... men alt er strålende med spiren min! :-) Et svangerskap oppleves individuelt fra kvinne til kvinne og også fra svangerskap til svangerskap. Mitt beste råd til deg er å bare nyte den tilstanden du er i. Å være gravid er uvirkelig i begynnelsen, men så utrolig fantastisk! Det er lov å være usikker, men prøv å ikke la det styre over deg. :-) Kos deg inne på forumene her, det er kjempe lærerikt og betryggende å snakke med andre i samme situasjon men styr unna ting som skremmer deg unødvendig. Sørg også for å ha en lege du føler deg fornøyd og konfortabel med. Veldig viktig! Jeg byttet fastlege like etter jeg fant ut at jeg var gravid. Hun jeg hadde fra før har jeg ikke vært fornøyd med, men nå er dette helt annerledes. Hun nye er strålende! Godt å ha en god lege å gå til med alle bekymringer en måtte ha gjennom svangerskapet. Det skal ikke være nødvendig å sitte hjemme med usikkerheten sin. Nå ble dette et laaaangt innlegg ;-) var bare så masse jeg ville si ;-) Men viktigst av alt, igjen, masse masse gratulerer til deg og din kjære! Kos dere med spiren og den voksende magen. :-)
gravid for 1 gang Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 åå tusen takk du Og gratulerer masse sel.. koselig å høre at det går bra med deg og spiren din. =) Er utrulig betryggende på en måte å lese hva andre har gått igjennom og at det er likens min situasjon og at det er lov å være redd.. Vi er begge veldig glad, og gleder oss litt til å bli foreldre..Tusen takk for ett lange men med så utrulig gode ord Og lykke til videre på reisen
zeppi Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Hei der Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Testet positivt på torsdag, og fortsatt så virker det bare.....uvirkelig. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå