Gå til innhold

Norge og tredeling av permisjonen -kommunistiske trekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir trist og lei meg av slike forslag. Vi er begge i full jobb. Jeg ønsker et barn til. Han og. Jeg orker ikke tanken på å ikke få være hjemme med barnet mitt like lenge om de andre to. Og mannen min.. Ja, jeg har faktisk spurt ham,... han ønsker ikke noen større pappaperm. Vi er enige. Har avgjort det oss imellom. Hvorfor kan vi ikke få lov til det? Vi er begge to høyst oppegående mennesker med ca en million i samlet inntekt..

Det passer egentlig ikke mht til min fremtidige jobbsituasjon å bli gravvid nå, men for å unngå å skulle havne under noen nye regler om tredeling, har vi bestemt oss for å kaste oss rundt og prøve med en gang.

Og så er det det med amming da. Noen spurte: Hvem er det som fullammer når barnet er 8 måneder? Husker ikke definisjonen på å fullamme, men vår første spiste ikke noe annet enn morsmelk før han var 11 måneder. Og vi prøvde og prøvde.. erstatning og grøter og frukt og alt, men han skulle ikke ha noe. Da han ble 11 måneder, tok han en brødskive fra tallerkenen min og begynte å spise på den. Siden skulle han ikke ha mer morsmelk (og heldigvis for det!! Hadde ingen ønsker om å amme så lenge..), men kun brødskiver. Da han var 13 mnd begynte han å spise variert.. Skjønner ikke hvordan det skulle gått om jeg måtte ut i jobb da han var 8 måneder. Pumping og brystspreng ...

Vær så snill og la oss få amme så lenge vi føler behovet og la oss få bestemme litt over våre egne liv.

Hørte en franskmann en gang si at Norge var nesten som en kommuniststat å rekne... Alt skulle være likt for alle, men staten bestemte alt for folk.. Og folk holdt hverandre i sjakk vha janteloven.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i stand til å tenke selv! La oss få bestemme dette i familien!! Nå må staten slutte!!!

Skrevet

Men det er jo fremdeles lov å bestemme selv. Men da får du "bare" 8 måneder som faktisk er kjempelenge hvis vi sammenligner med andre land. Eller man kan ta enda lengre dersom man prioriterer litt anderledes økonomisk (NB! Gjelder absoultt ikke alle, men det gjelder alle jeg kjenner. Man trenger faktisk ikke både stort hus, 2 biler og hytte på fjellet og i tillegg dra på ferie hvert år). I andre land er det slik folk organiserer seg, De må kanskje droppe ferien et par år for å ha råd til å være hjemme å ta vare på barna.

Skrevet

Ja, da er det jo bare å flytte til Frankrike. Lykke til med å få et helt års betalt permisjon der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...