rødhette* Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hvis man er hos legen, og er så syk at man blir sendt videre til sykehus - skal man fortsatt betale hos legen?
Mom2Two Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Selvsagt! Hvorfor skulle du ikke det? han har jo brukt tid på deg. Skjønner ikke problemstillingen.
Mom2Two Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg ble sendt i ambulanse fra Volvat til sykehuset èn gang, da var det ikke tid til å rote med betaling, men den kom da i posten etterpå
Mom2Two Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Det blir jo litt det samme hvis allmennlegen ikke kan hjelpe deg, men henviser deg til en spesialist på feltet. Du må jo fortsatt betale allmennlegen.
Mø schæl! Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Her har vi opplevd begge deler, dette var da vi var på legevakta på sykehuset. Den ene situasjonen: Jeg gikk på legevakta med sterke smerter, og ble innlagt momentant med påvist lungebetennelse. Legen på legevakta sa klart at når legebesøket førte til innleggelse, så skulle man ikke betale for konsultasjonen. Den andre situasjonen: Mannen min gikk på legevakta med øyesmerter, og ble innlagt umiddelbart i tre dager. Han betalte ikke noe da, men fikk purring i posten noen uker etterpå. Han ringte ned og spurte (siden jeg bare noen måneder tidligere hadde fått beskjed om ikke å betale), men da skulle man betale. Ikke lett å bli klok på :-(!
Trenger hjelp!! Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Jeg hvapå legevakten og ble innlagt,har kke betalt for den timen på legevakten og aldri fått purring...
Mom2Two Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Er det ikke snakk om 200 kr eller noe? Om man fikk god hjelp på legevakten og ble sendt videre, er det så drøyt å betale? Skjønner ikke at folk gidder å lage så mye styr av sånt jeg da...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Jeg trodde det var slik at ved vanlig legebesøk som ender med "videreformidling" så er det betaling. Legevakten med påfølgende innleggelse er gratis?
selfangerkjerringa Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 er jo ikke styr akkurat, bare ei som lurer på hvordan det gjøres i praksis. Jeg har spurt det samme selv en gang, av den enkle grunn at jeg lurte på om det var nødvendig å rote fram penge-penger når jeg skulle på legevakta med mannen min en gang, eller om det var gratis (liten tvil om at han skulle på sykehus etterhvert, mulig blindtarmbetennelse)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå