Gå til innhold

Noen sykepleiere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trivest dere i jobben og hvor jobber dere?

Hva er fordelene og ulempene med å være sykepleier ( for meg virker det som ulempene kan være turnusvakter og det å jobbe på syke/gamlehjem, synest det ser så trasig ut, men kanskje det ikke stemmer?)

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Finnes stillinger uten turnus og man trenger jo ikke jobbe på aldershjem. Hva med sykehus eller hjemmesykepleien.

Skrevet

Om du ikkje har starta utdanning endå, men ønsker å gjere det; så kan du få deg ein aha-opplevelse ved sjukeheimspraksisen:) Det er faktisk gjevande å jobbe der:)

Skrevet

Eg trivdes veldig godt i akuttpsykiatrien, nevrologisk avdeling og heimesjukepleien. Til tider var det og givande å jobbe på sjukeheim, men det vart for lite av dei arbeidsoppgavene som eg likar der.

Fordeler og ulemper varierer frå person til person. Eg har aldri hatt noko mot turnusarbeid, eg liker det faktisk. Den største ulempa syntes eg var kvinnedominansen. Eg liker å jobbe med begge kjønn, og det er alt for få menn der ute. =) Det er sunt for miljøet med litt variasjon.

Eg jobber ikkje som sjukepleiar lenger.

Skrevet

hva jobber du som da? ( spl sjøl.)

Skrevet

Jeg er sykepl og jobber på sykehjem. ( 60% natt) Selve arb oppg. er kjedelige. Sjelden der skjer noe, eller er noen spennende prosedyrer.

Eneste grunnen til at jeg jobber der nå er fordi vi har fleksibel turnus - bestemmer selv når vi vil jobbe, samt jobber bare hver 4 helg.

Jeg har mye fri, og det er det jeg ønsker nå som ungene enda er små.

Mannen min er også sykepleier, han jobber privat innenfor barn og unge med adferdsprobl - og han styrer selv når han vil jobbe. tjener bra også

Skrevet

Kan jeg spørre hva du tjener i mnd? elize:)får tilbud om natt stilling når perm er over...(66%)

Skrevet

Jeg jobber på kirusgisk avdeling på sykehus og trives kjempegodt. Det er travelt og hektisk men spennende. Adelingen har unge pasienter og gamle pasienter og akuttinleggelser og ventelist innleggelser.

Negativt med yrket er dårlig lønn og for lite bemanning på jobb. Selvfølgelig er det tungt å jobbe turnus men når du får barn trenger det ikke være så ille. Jeg kan levere barnen seint i barnehagen da jeg jobber kveld og ha de hjemme i ukedagene hvis jeg jobber helg. Føler ikke dagene blir så hektiske siden jeg f.eks kan handle og rydde før jeg går på jobb. Jeg jobber ikke 100% men 75% og tar ekstra vakter da det passer meg og hvis vi trenger penger.

Sykepleier er ikke kun noe du jobber med uten noe du er.

Skrevet

Jeg må bare komme med en kommentar...jeg jobber i fullstilling på sykehjem og trives kjempegodt! Jeg vil påstå at det er mer variert, enn om jeg hadde jobbet på en avdeling på sykehuset, der de kanskje er mer spesialisert innenfor et felt. Masse ansvar fra dag en, har i hvertfall gjort meg tryggere og tøffere! På sykehjem er du også høyere på "rangstigen", fordi det er mer hjelpepleiere der, enn på sykehuset. På sykehjem blir du bedre kjent med pasientene og deres pårørende, fordi de er der lengre (naturlig nok). Det er også givende å gjøre den siste tiden deres så fin som mulig, når den tiden kommer. Jeg er faktisk stolt over å jobbe på sykehjem :-)

Skrevet

sannamin*: eg er student, har skifta beite. =) Jobber som sjukepleiar på nevrologisk avdeling, sjukeheim og heimesjukepleien om sommaren.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har søkt på sykepleie og sosionom, ikke helt bestemt meg ennå. (studerer tannpleie nå, synest det er litt ensporet)

Det som virker bra med sykepleien er at man har så mange muligheter, både ulike jobber og videreutdanninger.

Jeg kunne veldig tenke meg å jobbe i psykiatrien. Noen som jobber innenfor det her? hva er arbeidsoppgavene da?

Skrevet

Hvorfor skiftet du beite da mamma&mollo?

Skrevet

Eg starta på sjukepleien for å vidare utdanne meg innen psykiatri og rus. Eg hadde aldri tenkt på å jobbe på sjukehus eller sjukeheim. Så i ein av praksisane så møtte eg ei anna spennande yrkesgruppe som eg syntes hadde meir spennande jobb enn meg. Sidan eg var ung, barnlaus og gjeldsfri så tenkte eg at eg hadde råd til prøve eit år på studiet for å sjå om eg likte det. Gjorde eg det så fortsatte eg, gjorde eg ikkje det så skulle eg tilbake til sjukepleien. Så det var heilt tilfeldig

Skrevet

Så du gjorde ferdig sykepleien men har nå begynt på noe annet? skjønte ikke helt? Hvilket yrke valgte du da? Jeg har også lyst å jobbe innen rus/psykiatri. Ikke meningen å være masete:)

Skrevet

Har jobbet litt innenfor psykiatrien, men dette er jo ett veldig bredt område. Hvilke arbeidsoppgaver som kommer innenfor, avhenger veldig av hvilke pasientgrupper man jobber med. Som oftest er man borte i grensesetting, veiledning, kriseterapi, kriseløsninger, samtaler osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...