Gå til innhold

Noen med mer greie på crp enn meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini har virus eller noe i luftveiene, med feber og slapphet. Var på legevakta igår, crp bare på 26, så legen mente det ikke var bakteriell infeksjon, men virus.

Han har mer feber idag, og er slappere. Kan crp'en stige og utvikle seg til en bakteriell infeksjon selv om legen sa det ikke var det?

Kanskje jeg tar en ny tur til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En virusinfeksjon kan disponere for en bakteriell infeksjon. Men man kan godt være slapp og ha mer feber selv om infeksjonen er viral - det er bare ingen vits i å gi antibiotika mot det.

Skrevet

Ja, det hender. Jeg hadde lungebetennelse i høst, ene dagen hadde jeg crp på 20-et eller anna, 3 dager etter var den på over 200...40 i feber og følte at en helst hadde sparka meg i brystet

Skrevet

26 er ikke så mye men jeg vil nå kalle det en liten infeksjon jeg da. (men nå er ikke jeg noen lege) men crp'n kan stige ja. vis du lurer, ring legevakta å hør med de du!!

Skrevet

vi var til legen med minst,da hadde hun en crp på 24,ett par dager senere måtte vi til legen igjen feberen var gått opp,og da var crp 79...

Skrevet

Crp under 50-60 regnes ofte som viral.

Men ja.... crp kan stige. Fortsetter barnet ditt å være sykt, så ville jeg tatt en crp senere.

Skrevet

crp på 26 er ikke mye. Men den kan stige fort og mye på bare noen dager. Så hvis hun ikke er blitt bedre til i morgen eller tirsdag ville jeg tatt meg en ny tur til legen

Skrevet

Ja, får han er veldig tungpustet og piper mye på utpust. Han fikk astmamedisiner igår, men det har ingen virkning. Tenker om han kanskje utvikler en nedre luftveisinfeksjon

Skrevet

CRP kan absolutt stige.. Selv har jeg vært på legevakt med over 40 i feber og CRP på 20-30.. Blitt innlagt pga særdeles dårlig allmenntilstand. Dagen etter hadde jeg CRP på ca 350. Viste seg at jeg hade lungebetennelse.

Men det som er viktigst med ungene er at de drikker og urinerer. Gjør de dette samt har en grei allmenntilstand er det ikke stor grunn til bekymring. Har ungene høy feber i mer enn 3 døgn skal man kontakte lege har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...