Mamma til en prins+spire Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 ...Til frokost spiser jeg to- tre egg og salat eller reker Lunch salat med fetaost eller norwegia, agurk eller paprika Middag 100 kylling kalkunkorv med smeltet og blomkål medsmeltet ost eller fisk,men er ikke så glad i det! (er det ok iforh til kuren??) Kvelds...salat eller ikkeno Drikke vann koffeinfri kaffi litt pepsi max altså-må jeg spise mer fett..som bacon?? Er veldig lei det nå... Noen tips til enkel endring evt?? Har gått på kuren en uke...har ikke sjekket kotose stics enda...men bør vel:) Forøvrig har jeg boken og los pillos;) Klem
Cat.68 Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Det ser jo greit ut så lenge du ikke overskrider karbohydratgrensen med grønnsaker. På www.lavkarvo.no finnes den store matvarutabellen, der finner du ut hvor mye det forskjellige grønnsakene inneholder av karbohydrater. Det kan bli ganske mye. Du bør egentlig få i deg litt mer fett, men for å avlaste litt innimellom ser dette greit ut ,så lenge du balanserer grønnsaks mengden ;o))
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Pass på å få i deg nok vann, og nok fett. Du ser fort om du må tilføye mer fett i kosten, da vil vekttapet gå saktere. Se da litt på om du ligger på grensen i forhold til for høyt karb.innhold, fjern evt. litt karber og legg til litt fett. Jeg ville kanskje variert litt mer på middagen?! Spiser du det samme hver dag? Frokost kan være: Omelett, egg og bacon, liten kyllingsalat, tunfisksalat eller lapper av ketolysebakemix, liiiiittegrann havregryn, cottage cheese, egg og sukkererstatning. Lunsj kan være det samme som frokost. Middag: ALLE typer rent kjøtt, fisk, alt du kan lage av karbondadedeig. Krydre med måte, og sjekk karb.innhold på ting du evt. bruker av ferdigmat. Ofte kan man bruke en del krydderblandinger og faktisk også posesauser, fordi mengden i hele måltidet gir liten karb.mengde pr porsjon. Kokt brokkoli/blomkål er ypperlig tilbehør, evt som en mos (potetmos-erstatning: blomkålbunter + 1 brokkolibunt, litt creme fraiche, smør, muskatnøtt, salterstatning og pepper). Eller en salat. Kvelds (hvis du trenger, jeg spiste så godt som alltid bare 3 måltider pr dag): Samme som frokost/lunsj, eller bare en liten snack med ost og kjøttpålegg, rullet sammen.
Mamma til en prins+spire Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Takk for svar! Jo jeg spiser omtrent det samme hver dag ja... Er ikke så glad i fisk og rent kjøtt..var veggis i mange årog det henger nok igjen,,, men karbonadeig sier du???!!! Høres bedre ut... Har probl med alt fettet, bacon og sånn...men får satse på lav karbo da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå