Gå til innhold

Bekkenløsning allerede i uke 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke svar fra noen inne på 1. trimester, så prøver hos dere :-) Kanskje flere her som har erfaringer?

De siste 2 ukene hatt fryktelig vondt i den høyre rompeballen. Stråler ut fra nedre delen av korsryggen. Har et punkt inne i rompeballen (omtrent midt i) som gjør skikkelig vondt... og kan hugge i skikkelig hvis jeg endrer stilling etter å ha sittet lenge. Det blir også mye verre når jeg går lenge (var på handletur i går, og det var helt håpløst). Har problemer med å gå normalt. I tillegg føles det som jeg er skikkelig støl i lysken og litt nedover på innsiden av lårene - omtrent som når du har gått på ski og blir ordentlig støl etterpå...

Er ikke det ikke alt for tidlig med bekkenløsning i uke 12??? Noen som har erfaringer å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, ikke for tidlig med bekkenløsning.. begynte med slike plager allerede i uke 6 jeg. og legen min sier at det er fullt mulig ja...

Kjedelig men...

Skrevet

fult mulig..vært tidlig plaget i alle 3 svangerskapa jeg.. før uke 12..

Skrevet

få rekvisisjon av lege til fysio. tror det er gratis om man har bekkenproblemer.

Ellers har osteopaten min hjulpet meg masse! Men det er ikke dekket...

Skrevet

Siden dere er innpå akkurat dette, så slenger jeg meg på her.....

Jeg er AKKURAT i samme situasjon som Lille-My,75 , er som jeg skulle sagt det selv, og til tider er det bare helt for jævlig..... Jeg klarer bare ikke gå på do nesten!!!

Men det jeg ville spør om da, er: Kan det virkelig være bekkenløsning egentlig? Jeg sier ikke de legene har rett, men jeg går til ullevål pga diabetes, hver onsdag/annen hver onsdag;)

Føre dette ble fast, var jeg hos fastlege 22 januar, som sa det var i starten av bekkenløsning, men at det ikke helt var det ennå da... Så spurte de jo uken etter på ullevål om jeg hadde noen plager og jeg svarte at det var som Lille-My,75 SA, osv.... De noterte det og sa ikke mer! Da fikk jeg også beskjed om å kutte ut kontakt med lege og jordmor, for dette fikk jeg der... Så uken etterpå hadde jeg et eksempel som var helt for jævlig (ryggen) og tok dette opp med ullevål da uken etter.... Fortsatt bare noterte de det ned!!

SÅ her på mandag som var fikk jeg så vondt i lysken at jeg kom meg faen ikke opp av stolen en gang og ringte ullevål, de spurte om jeg hadde sagt det når jeg var der og ja sa jeg, og hun fant det på dataen og sa jeg skulle ta det opp neste time igjen....

Så nå på onsdag fikk jeg prate ordentlig med jordmor om dette og hun sa at det kunne ikke være bekkenløsning, men en nerve i klemm.... Hmmmm tenkte jeg! Hvorfor er det så mange som får en beskjed fra legen om at det er bekkenløsning eller starten på en bekkenløsning? Så jeg gikk derfra med vondt, og det er VONDT!!! Kommer og går hele tiden-.......

Sorry langt innlegg, jeg bare måtte forklare det på denne måten.....

Jeg er nå 14+4.... Og det har vart siden uke 10.........

Skrevet

Ops, må bare legge til at poenget er ikke å ha bekkenløsning, men å få et svar på om det er noe eller hva som helst, bare et svar.....

Skrevet

Jeg også hadde det sånn. Klarte til slutt nesten ikke å gå pga låsning i lyske/bekken, i tillegg til støl i nedre rygg og mellom skuldrene. Fastlegen kunne ikke fortelle meg noenting, så dro til kiropraktor. Kir sa at det var ikke bekken, men låsning mellom ryggvirvler som strålte ned til lyske/bekken. Så en tur til kir kan anbefales!!!

Skrevet

Det kan nok muligens være symptomer på bekkenløsning, men jeg har det sånn som deg og har hatt det siden uke 10 ca, er nå 15 uker. Vondt i halebeinet og stråler utover hoftene og nedover foten. Var hos fysio og han fant ut at jeg hadde en isjasnerve som lå i klem. Kjente litt på bekkenet og klemte til rundt forbi, og kunne også være at det ble litt bekkenproblematikk etter hvert. Fikk mange gode øvelser som jeg skulle gjøre da.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Skjønner dette kan skyldes andre ting enn bekkenløsning også, så bør sikkert få sjekket meg nærmere.

Babyaugust08, håper du finner ut av det. Jeg leste litt om bekkenløsning på denne linken på hjemmesiden til landsforeningen til kvinner med bekkenløsning. Kan være du også kan få noen tips:

http://www.lkb.no/hvaerbl.php. Hører gjerne fra deg om hvordan det går :-)

Skrevet

Jeg skal lese litt på den siden nå.....

Vi kan jo holde det her om hvordan det går sånn litt fremover og se om det skjer noe....

Skrevet

Jeg mener det er bekkenløsning ialle fall. Jeg hadde det også i forrige sv.skap, og kjente tidlig symptomer i dette også. Nå er jeg 18 uker. Det som har hjulpet meg er å sove med pute mellom beina. Virker stabiliserende og etter jeg begynte med det er det sjelden det hugger til.

Skrevet

Jeg og mener det er bekkenløsning... Jeg klarer jo ikke gjøre rent i leiligheten en gang uten at det går galt.... Jeg kan starte, men etter det blir jeg liggende nesten hele kvelden....

Jeg ligger med en dyne mellom bena men det hjelper ikke stort, litt, men så kommer det igjen......

Skrevet

Hei igjen :-) Jeg la inn et spørsmål til jordmor på lommelegen for å finne ut om dette er bekkenløsning. Fikk svar i dag. Hun mente dette skyldtes bekkenløsning. Se link til svaret hennes: http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=18229&qs=A

Hvordan går det med deg? Fortsatt like vondt? Hos meg går det litt opp og ned. Virker som det blir ekstra ille hvis jeg sitter veldig lenge av gangen. Nå skal jeg på fjellet og gå på ski noen dager, så jeg er litt spent på hvordan det går...

Skrevet

Ops... Ser faktisk at svaret jeg fikk ikke var fra jordmoren jeg la inn spørsmålet til, men fra en fysioterapaut. Han bør jo ha peiling på hva ulike former for smerter i den delen av kroppen kan skyldes :-)

Skrevet

Jeg fikk det allerede før positiv test. Jeg hadde det i 1. svangerskap og kjente det igjen da jeg ventet mensen. Det var årsaken til at jeg testet et par dager før IKM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...