Gå til innhold

Hvordan er skigåing for oss som venter tvillinger????

bratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er snart Påske og jeg har så lyst å gå på langrennski, hvordan er det for oss?

Jeg er da i uke 19 og lurte på om det er ok med tanke på bekkene osv?

Tenker ikke på lange turer men være med familien opp i fjellet litt:)

Noen som vet hva leger osv mener om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På kurs hos tvillingforeningen ble vi frarådet å gå på ski, men vi var da kommet en del lengre enn uke 19. Du bør vel gjerne snakke med jordmor eller lege om dette..

Skrevet

Jeg vil tro rådene varierer utifra hvem du spør - noen vil si det er fy-fy mens andre vil si det er greit, såframt man har litt kontroll når man går på ski og ikke risikerer å falle noe særlig. Fall kan være litt risky mtp bekkenet, f.eks. I mitt forrige svangerskap gikk jeg bittelitt på ski den påska, da var det et par måneder før termin. Det gikk ganske greit, så lenge jeg hadde smurt skiene så de ikke var særlig bakglatte, for det var ikke så godt å gå med (for bekkenet - det er jo forsåvidt irriterende nok når man ikke er gravid...)

Denne gangen blir det ikke noe ski på meg - prøvde meg på en tur etter jul, da var jeg vel i uke 20-21, men jeg kjente ubehag i ryggen hele turen (gikk bare 3-4 km), så jeg fant ut at det er bedre å gå til fots.

Så jeg vil vel si at det kommer an på deg og formen din, det går an å prøve seg fram uten å risikere så mye. Frisk luft og mosjon er jo veldig bra!

Skrevet

Hvis formen din er ok, og du ikke har problemer med bekkenet, burde det ikke være noe problem å gå skitur i flatt terreng. Selv gikk jeg vinterens siste skitur i uke 27, gikk da ca. 10 km i rolig tempo. Er nå i uke 34.

Legen på sykehuset (Riksen) sa at jeg måtte passe på bekkenet, og unngå å falle.

Skrevet

Jeg har gått to småturer på ski i helgen (1-2 km). Er i uke 28, er i god form og har veldig lite bekkenplager.

Det gikk fint når jeg hadde godt feste, gikk veeeeldig rolig og holdt meg unnga bratte bakker. Oppoverbakker ga meg fort kynnere, nedoverbakker er skummelt pga fall.

Husk at du har et helt annet tyngdepunkt med den store magen, så skiteknikken blir en annen enn vanlig. Følte meg litt som en tykk danske på tur.... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...