Billa+? Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 sikkert teit spørsmål, men er det vanlig å gi ut takkekort til de man får barselgave fra? hadde vel egentlig ikke tenkt det, forbinder det mer med dåpsgavene.. men så kom jeg på at jeg fikk kort fra ei venninne etter barselgaven. så nå ble jeg usikker på hva jeg skal gjøre her:p lille frøyja kom forresten til verden 12.02 kl.20.06, 3120gram og 50 cm:) så nå er jaggumæ jeg også blitt stolt mamma hehe
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer! Vet ikke hva som er vanlig, men vi sendte takkekort for barselgavene ja. Det er flere av våre bekjente med barn som har gjort enn det er som har latt være.
snart mor til 3 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 blir nok å se det an vi.. har mottatt takkekort hos noen,og ikke fra andre.. tror det kommer veldig an på hvor mye tid, overskudd og lyst man har... hvis alt går strålende,og jeg har tid til overs så blir jeg sikkert å gjøre det...syntes slik er litt morsomt.. men kommer på ingen måte å stresse for å sende det ut...
togutter-08og10 Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Ja jeg tror det er vanlig. Jeg planlegger hvertfall å gjøre det. Du får jo barselgaver fra mange flere enn du får dåpsgave fra da. Uansett er det jo hyggelig å sende ut et bilde av det lille nurket.
Mamma05&08 Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Åj... nei, det har ikke vi gjort... og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.
Billa+? Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2008 takk for svar:) hadde jo vært moro å få sendt ut skrytebilde om ikke annet hehe får diskutere det med samboeren så får vi se:)
Måånestråle Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har alltid fått takkekort for barselgaver som jeg har gitt. Hos oss er det ikke så vanlig å gi dåpsgave, det er det stort sett bare familen som gjør.
viertre + spire Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Man kan jo bruke samme takkekort til dåpsgave som barselgave. Skrive takk for gaven jeg fikk da jeg ble født, eller gaven jeg fikk i dåpsgave.
allegodetingertre Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Ja, det vil jeg si er vanlig. Er jo normal folkeskikk og høflighet å takke for gaver man får. Har stort sett alltid fått takkekort ifm barselgaver.
Mamman til 2 Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har alltid fått takkekort for barselgaver, tror der er veldig vanlig. Dåpsgaver derimot er det vel stort sett bare faddere og familie som gir?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå