Gå til innhold

Gammel madrass i gammel vugge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått låne en vugge som er 20 år gammel. Madrassen som vi fikk med er like gammel. Bør vi bruke den? Det er skumgummi madrass og trekket over kan tas av og vaskes, men er skikkelig usikker. Trekket og madrassen lukter skikkelig loft, har nok ikke vært skikkelig innpakket når det har ligget der.

Lurte på å bare kjøpe ny madrass og ikke tenke mer på det, være på den sikre siden. Madrassen og vuggen var i bruk for ca 16 år siden, etter det har den ligget på loftet.

Hva mener dere? Det er jo ikke så dyrt med en skumgummimadrass, så er vi i alle fall sikre?.................... Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge anbefalinger her inne ang krybbedød, hadde jeg ikke vært i tvil - ny unge = ny madrass, samme hvor gammel den forrige er :)

Skrevet

Ja du må ikke bruke den madrassen. man skal ikke bruke en noen få år gammel madrass til en ny baby, og hvertfall ikke en 16-20 år gammel madrass. :-)

Kjøp ny madrass, men sjarmen med den gamle vogga er jo der.

Skrevet

Heilt enige med de andre her inne.

Ny baby, ny madrass! Me har ei vogga så e 88 år gammale. Den blei sist brukt av syster mi (te nevøen min), og hu kjøpte ny madrass for vel ett år siden. Ligavel kjøpte me ny madrass nå. Me kjøpte ein på barnas hus som me ska klippa te riktig størrelse.

Oppsummering: kjøp ny madrass =)

Skrevet

Ville kjøpt ny madrass ja. Har gjort det samme med Kurven jeg har, det koster ikke stort

Skrevet

alltid ny madrass til ny unge, uansett! ikke søsken heller...

Skrevet

Da blir det ny madrass. Vi hadde i grunnen bestemt oss for å kjøpe ny, men ville undersøke allikevel. Får ta en tur på Ikea eller Jysk i morgen, der er de ikke så dyre.

Takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...