~sjiraff~ Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Er jo på dag tre nå så tårene triller som bare det ) Vesle (men herregud så svææære) gutten vår ble født kl 2203 på torsdag kveld, etter en forholdsvis kjapp og litt dramatisk fødsel. Skrev jo noen innlegg her på morgenen om kynnere som kom jevnlig, men ga seg. Dro til legen og mens jeg var der og drakk kaffe med en venninne så kom det jevnlig igjen men ikke særlig vondt. Tok toget hjem og henten snuppa i bhg litt før fire. Da vi gikk hjem fra barnehagen kom det noen vonde tak, stakkars snuppa skjønte ikke så mye da jeg bare måttebøye meg og stå krokbøyd noen ganger på turen... Hun lurte på hva som var galt og jeg fortalte at jeg hadde vondt i magen og at lillebror nok kom til å komme ut av magen snart. Snuppa så veldig enusiastisk på meg og utbrøt: "Mamma, skal lillebror sprekke ut av magen din??" Kom hjem og lagde mat, fikk sambo til å ordne barnevakt. Han måtte også bort en tur for å ordne noen hvitevarer i hybelen i det nye huset. Leieboeren skulle ta over på fredag så det måtte ordnes, og jeg trodde jo at jeg hadde all verdens med tid. La meg i badekaret ved 18 tiden etter at svigermor hadde hentet snupps. Lå der i overkant av en time med 3 minutter mellom riene. Var fryktelig vondt, men samtidig var de så korte at jeg trodde at det var litt juks.. Ringte sykehuset halv åtte og de ba meg komme med en gang. Vi dro av gårde etter å ha pakket ferdig ol. Var på sykehuset litt før halv ni. Jordmor møtte meg i døra på fødeavdelingen, hun syntes det hadde hørtes ut på tlf som om det var greit å være klar da jeg kom.. hehe.. Kom rett inn på en fødestue og fikk konsantert 7 cm åpning, og dermed for sent med epidural (og jeg som SKULLE ha det..).. Etter ca 45 minutter med lystgass og masse vondt så begynte pressriene å komme. Det var full åpning, men allikevel en liten kant som ikke ville bort. Samtidig hadde ikke junior snudd seg ordentlig så jordmor var redd for at det skulle ble en stjernekikker, og med den størrelsen så hørtes hun opprinnelig bekymret ut. Hun kommanderte meg over på siden, og hun vridde på ungen mens jeg presset. Etterhvert ble det over på ryggen igjen, junior lå nesten riktig og det var bare å presse på. Da han var langt nede og nesten ute så satt skuldrene fast! Det var ikke kult å ligge der mens jordmor, barnepleier og jordmorstudenten tydelig blir skikkelig stressa, jordmora hyler at de må ringe på lege, og plustelig kommer fire stykker styrtende inn. Ansiktsuttrykket til den jordmora komme jeg nok aldri til å glemme. Hun var skikkelig stressa og virkelig bekymret. Ungen måtte ut!. Hun halte og dro i noe som virket i et evighet (selv om det hele nok var fort over). Til slutt kom han, helt blå. Ikke noe skrik og ingen bevegelse så det som igjen vriket som en evighet. Til slutt så jeg en arm som veivet og til slutt et gurglete skrik. Så det gikk jo kjempebra, men det var en grusom følelse der og da. Jordmora kommenterte etterpå at det var godt han kom ut for det var ikke mange minuttene om å gjøre før det hadde gått galt. Og hun sa også at hun var veldig glad for at det var hun som var sammen med meg, hadde jeg hatt en mindre erfaren jordmor kunne det ha gått mye verre. Men det gikk bra heldigvis! Og må jo si at jordmora var helt fantastisk!! Gutten var enorm, 55 cm, 4926 gram og 38 cm rundt hodet. Og det gikk faktisk bemerkelsesverdig bra med meg. 38 cm og to hender som halt og dro førte faktisk kun til to utvendige og 3-4 innvendige sting. Etter noen rolige og gode dager på Ullevål e vi nå hjemme og skal nyte tiden fullt ut!! Takker igjen for alle gratulasjoner!! )
Tommage♀♂ Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Det hørtes dramatisk ut! Gratulerer med en stor, flott gutt=)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Så bra det endte godt! Skjønner du fikk deg en støkk der ja, off. Kos dere masse fremover, og gratulerer så mye med den store , fine gutten:)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer så masse med gutten.. Kos dere masse i tiden som kommer. Klem:))
Mille** Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Hørtes dramatisk ut ja, fikk flashback til min første fødsel. Så flott at det gikk så bra med dere begge, gratulerer så mye og kos dere masse med den nye sjefen i huset. ;o) Klem
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer så mye med en stor gutt.
Småbarnsmor og mormor Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer med en stor og sikkert helt nydelig gutt. Hørtes litt dramatisk ut, men heldigvis så gikk jo alt bra. Nyt dagene og tiden fremover :-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer så mye!! godt det endte bra )
Gulosten™ Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer så mye!! Syns ikke gutten din var unormalt stor jeg:P Hører jo stadig vekk om unger som er 4,5 og opp mot 5 kg. Hehe. Men breiskuldra var han ja! Hehe. Har en venninne som fødte en gutt på 5,5 kg og 56 cm for en måned siden, hun sydde ikke ett sting. Så det kan jo gå bra det og! Håper dere koser dere hjemme:) Klem
~sjiraff~ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. februar 2008 Lang, mørk og bedskuldret. Bedre utgangspunkt får man vel ikke? )
* 5 om dagen * Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 oi, så flott jobba da :-)) du virket til å være rolig, siden du kunne klare å være hjemme helt til det var 7 min.... flott skrevet, og nyt tiden..... GRATULERER....
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer så masse medgutten! :-) Ble litt mye drama der ja, men heldigvis gikk det jo bra da!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Dette hørtes mer dramatisk ut en vel er- takk og lov at det endte godt:o) Nok en gang; gratulerer så mye! Kos dere!
Gulosten™ Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Næsj, skulle vært 3 år eldre bare da! Hehehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 oj, det var en heftig historie! så bra at alt gikk vel! jordmoren min sa det sån: "jeg tror alle tilfelighetene som gjør at så mange overlever ikke er tilfeligheter. de små skal skremme oss litt" jeg syns det var fint sakt kos deg masse med den nye. og gratulerer 1 milion ganger :-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 Hurra for flinke Sjiraffen som klarte å trøkke ut en så stor gutt!!! Gratulerer så mye med det nye familiemedlemmet. Tross dramatikken så virker det som du hadde en fin fødsel. Du beskriver den med så stor ro på et vis - beundringsverdig. Kose deg masse med begge barna, tenk du er tobarnsmor nå! Mange store klemmer fra
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Mange klemmer til hele familien:) Ble skikkelig rørt nå.....snufs....
melkekua™ Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer med en stoooor og flott gutt ;o) Endelig kom prinsen!
TusseMor07&09&14 Skrevet 24. februar 2008 #23 Skrevet 24. februar 2008 Gratulerer så mye! Ble helt rørt her jeg sitter:o) Dere må kose dere masse!
~sjiraff~ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 24. februar 2008 Hehe.. tror ikke jeg var så veldig rolig der og da.. Vi var vettskremte begge to (jeg og sambo), men har snakka Er veldig glad for at det hele er over og at det gikk så bra som det gjorde )
Sjefsmegga Skrevet 24. februar 2008 #25 Skrevet 24. februar 2008 Oii, det var dramatikk ja. Godt det gikk bra! Gratulerer med en stor gutt i hvertfall :-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå