Prinsen & spiren Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hvor mye må man ha tjent for å få penger fra nav?? (Har prøvd å lest meg frem - men finner ikke noe helt konkret svar! Her må det inn med teskje ;p) Jeg har termin i novemer - går på høyskole.. Det står noe om at man må ha vært elev i mer enn seks måneder osv... August - November er bar 3 måneder? Hmm.. Men var jo elev året før også (altså det året vi er inn i nå) telles det da? Hundre spørsmål som rører rundt..
*Super*Mamman* Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hvis du gikk skole forrige skoleår og, så har du rett på fødselspenger i fra lånekassa ja:)
Prinsen & spiren Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 Puh , hva om jeg styker i ett fag ? (Og hvis jeg søker andre linjer - styker i ett fag og kommer inn et annet sted, rett på støtte da?) hehe.. ble litt klabb og babb det der..
Prinsen & spiren Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Ingen som veit hvor mye man må tjene for å få penger av nav ?
Edelweis Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 du må ha vært student 6 av de 10 siste månedene. så deet forrige året teller. å så har du ikke rett på penger fra nav da, så lenge du går skole å får penger fra lånekassa. men gå på nav.no, der står det om disse tingene. men tror det er noe med 60 000, er ikke helt sikkert.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Dersom du har en inntekt som tilsvarer netto 3000,- kr i mnd vil nok nav anbefale deg at du heller tar engangsstønaden, for da kan du nemlig jobbe litt i permisjonen din hvis du har behov for det og vil det. Da fordeler du bare engangsstønaden over det antallet måneder du skal ha permisjon, og klarer deg på det, evt. jobber litt nå og da etter de 6 ukene du MÅ ta etter fødselen. Velger du å få utbetalt permisjonspenger har du IKKE mulighet til å jobbe i permisjonen. Dette vet jeg, for det var disse valgene jeg fikk sist gang. Var student med deltidsjobb, og da ville det lønne seg for meg å ta engangsstønaden og så ha mulighet til å jobbe hvis jeg trengte/ville det. Fra lånekassa får du fødselsstipend dersom du er i utdanning. Dvs at du må ha hatt rett til støtte fra lånekassa i minst 6 mnd før fødselen, og at du ikke har avsluttet utdannelsen før du får barnet.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Du har rett på penger både fra lånekassa og nav, disse to påvirker ikke hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå