anne* Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har brukt p-pillen i alle år. Slutta i våres, og fikk "nytt" sexliv + mye bedre humør... hadde egentlig ikke merka hvor stor påvirkning hormonene hadde på meg. Så det frister ikke å begynne å bruke pillen igjen! Noen som har positive/dårlige erfaringer med spiral? Har snakket litt med jordmor om den "gode gamle kobberspiralen" som hun sa. evnt andre ting som ikke gikk utover sexlyst og humør?
meg & to små vampyrer Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Har hatt hormonspiral. Har desverre ikke så gode erfaringer, da jeg reagerte på hormonene i den med å blø hver dag i 6 mnd. Ellers hadde jeg ikke problemer med den da:)
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg tenker også å begynne med kobberspiral etter svangerskapet. Vil høre mange erfaringer om dette.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Er veldig fornøyd så langt! Har ikke hatt den så lenge, men den var ikke vond og sette inn og jeg har blitt mye bedre i humøret!!. Har vært litt mer mens og jeg fikk en soppinfeksjon i begynnelsen, men ellers tipp topp! Jeg har valgt å heller ha mye mens en gang hver mnd enn og blø konstant halve mnd.
anne* Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2008 Synes jeg har hørt mye negativt om kobberspiralen, men jm mente den kunne være et veldig bra alternativ for meg i alle fall. så er innstilt på å prøve i alle fall hormonspiralen har vel mindre hormoner enn p-piller? Siden den fungerer mer "lokalt"?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har hs og den skal UT i morgen. Nei, ikke fordi vi skal unnfange et barn til, men fordi spiralen ødelegger humøret mitt (jeg er en drittkjerring for tiden) og sex vet jeg ikke hva er lenger. Mannen maser om det, men jeg skjønner ikke hvorfor. Sex er blæh. Jeg funderer på ks i stedet. Jeg tåler ikke horomoner i det hele tatt og dong er ikke sååå kult når man er godt gift:/
anne* Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2008 Ja, jeg skal prøve kobber - så får vi ser hvordan det går. Ser ikke for meg at det skal bli så annerledes med hormonspiral enn det var med pillen. Vil ikke gi slipp på det "nye meg"!
handygirl Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Superfornøyd med hormonspiral. Første 3 mnd var det litt uregelmessig farget utflod etter det ingenting.. Humøret er som det alltid har vært og mensen har jeg ikke sett noe til.. Jeg er skeptisk til kobberspiral, men det kan sikkert være et godt alternativ for noen. Snakka med ei som plutselig fikk en etterpåklatt 16 år etter sønn nr. 2. Hun brukte kobberspiral og den fant jordmora i morkaka etter fødselen. Dette er ikke mulig med hormonspiral sa jordmora jeg snakket med etter fødsel.
kajak&Daniel Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Jeg satte inn hormonspiral for en mnd siden, og er hittil veldig fornøyd. Blødde de første 2-3 ukene, men det var så lite at det ikke gjorde noe. Det er jo ikke østrogen i hormonspiralen, slik det er i p-pillene, og i tillegg virker den kun lokalt, så vil tro at det blir noe annet enn p-piller. (ikke det at jeg reagerte så veldig mye da jeg brukte p-piller heller) Hormonspiral er jo mer sikkert enn kobberspiral da, men kan jeg ikke så mye om grunnene for å velge den ene eller den andre.
fox`y Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 jeg satte inn kobberspiral for snart 6 mnd siden, er kjempe fornøyd jeg:) tåler ikke hormoner så dette var d alternative jeg kunne ha. har faktisk alldrig hørt at hormonspiral er mye sikrere enn kobberspiral da så d er noe nytt for meg.men men. kostet meg 250 kr så er et billig prevansjonsmiddel syns jeg. var litt vondt å sette inn men d gikk kjempe fort:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå