Gå til innhold

Noen hunde eiere der ute- uke 39 og syk hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg passeR min søster sin hund i helgen , og nå er hun blitt syk med diare og spyr. Jeg er i uke 39 , og samboern min stresser med at jeg ikke bør være nær hunden. Men det er vel ikke farlig eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trur ikke det skal ha noe og si... er vel ikke verre enn om du hadde hatt unge med spy syken. Jeg hadde heller stusset på hvorfor hunden spyr og har diaré...Har du gitt den noe mat den ikke pleier og få?

Skrevet

vis hunden spyr og har diaree kok ris og ta noen fiskeboller(rå) me litt kraft å bland i hop. Bruker å hjelpe.. Binder som regel magen på de.

Skrevet

Hun har kun fått noen små biter med grønt eple, ellers kun tørrfor.

Takk for tipset med risen og fiskeboller.

Skrevet

Men vær klar over at det kan gå motsatt vei med fiskeboller også!! kommer helt ann på hunden... jeg har en hund som ikke tåler annet enn tørrfor... uansett hva jeg prøver så blir han dårlig i magen... men vist du ikke vet at den hunden er følsom på sant, så kjør på...

du kan jo evt ringe søstera de og høre hva hun ville gjort da?

Skrevet

pleier å gi hunden min kefir eller cultur melk ikke mat før diareen er bra.

noen hunder kaster opp om de spiser for mye

Skrevet

kan nok ikke smitte deg.. men hvis oppkastet vedvarer ville jeg tatt hunden til dyrlege..

har selv en tispe som hadde disse symptomene, og det viste seg at hun hadde infeksjon i livmora og måtte opereres raskt..

lykke til

Skrevet

min hund kaster opp vist han spiser snø. el drikker får mye vann-.... derfor jeg sier ring søstra di og spør

Skrevet

Det kan også være "hundeinfluensa", min tispe fikk det for ca. 1/2 år siden, og fikk div. medisin og bakterienormaliserende middel som skulle tas i et par dager.

Jeg ville ringt veterinær og hørt for å vøre på den sikre siden, for det kan også være alvorlig som magekatarr, eller hunden kan ha fått i seg no giftig som feks rottegift( sjekk da for røde prikker i tannkjøtt)

Skrevet

og tilbake til spørsmålet ditt om du burde holde deg borte ; NEI!

Du burde heller tenke på denne hunden nå, enn barnet i magen, for barnet kan ikke ta skade av at hunden er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...