høstbarn:) Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Tomt kommer selvfølgelig i tillegg.... Men hva koster det for et hus på ca 160kvm. Altså et mellomstort hus, med 3-4 soverom, 1-2 bad, en ekstra stue. Vi holder på å titte på noen mesterhus, men det ligger ingen priser på nettet. Og vi lurer sånn!!!!! Så kom igjen flickor, og gi oss noen ca tall på hva det koster å bygge.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Er veeeldig forskjellig hva det koster, og derfor setter ikke husfirmaene noen pris helle. Det du bør være forberedt på at dersom du får et pristilbud så har de brukt de prisene som er lavest på absolutt alt og at dersom du ønsker huset med litt personlig stil og flere valg så baller det fort på seg. Prisen kommer også uten pipe og selvsagt alt av tapet og gulv evt fliser må en plusse på selv. Vårt hus kom på 2,7 mill med leilighet, men det var for tre år siden og vi bor ikke særlig sentralt. Prisen variere selvsagt også etter hvordan tomta ser ut og hvor mye den må klargjøres før bygging kan begynne
høstbarn:) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 Hæ? Uten pipe? Jøsses, det hørtes rart ut. Hmmm, hørte at prisen på et av husene med tomt var 2,3. (Var ikke det huset vi kikket på da, det koster sikkert mye mer.) MEN: hvis de sier at prisen er 2,3 - hvor mye må du beregne ekstra da ca for å få det med gulv etc...
LizzyG Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Sier de ikke at du kan gange prisen på huset på 2 + tomt?? Da får du huset akkurat sånn du vil. Men dere burde heller dra til forhandlere og fortelle hva dere vil ha av gulv, bad og kjøkken så kan sikkert de gi deg en cirkapris.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Kommer ann på hvor dyr smak du har da. Vi valgte å en dyr laminat i kjøkken, stue og loftstue og en rimeligere i gangen og soverommene samt fliser på badet. Vi hadde også dyr tapet og gipstak (som heller ikke er standard) i kjøkken/stue mens vi brukte tapet vi likte som var på tilbud i andre rom vi kom nok sikkert opp imot 200 000 bare på det (få lagt opp gipstaket var dyrt). Er bedre å ta godt i når en beregner prisen på et hus og gjerne plusse på noen hundre tusen på tilbudet med en gang så en ikke blir for tatt på senga.
høstbarn:) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2008 Vi skal kontakte de ja, men sitter å drømmer nå i helga,- og nå er de jo stengt;) Men når de sier at pris på NØKELFERDIG hus er 2,3 - da må det jo være inkludert alt,- og så plusse på et par hundre tusen for å få det hakket finere... Det høres vel sannsynlig ut? Vet ikke helt hva vi skal gå for,- kjøpe eller bygge enebolig... Fristende med å bygge er jo at alt er nytt,- men tomtene er jo ikke de beste. Fristende med å kjøpe er jo fine, større tomter,- men uansett hvor mye en pusser opp blir det jo ikke nytt:) Tenker på slike ting som romløsning, etc.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Det blir ofte dyrere enn en regner med. Handverkere kan sette opp prisen, matriall priser går opp osv. Så tar enn opp lån bør enn ta opp så enn vet det holder ellers kan det bli veldig dyrt. Huset vårt blir litt over 300 kvm med sokkel, blir vel kostende til sammen 2,8 mill men da er tomta med i den summen. Hadde vi hatt handverkere til å gjøre alt hadde det fort kostet godt over 3,3 mill eller mer. Men sambo gjør masse selv.
høstbarn:) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2008 Hmm, dere har bygget stort da Verdens peneste gogutt er min:) Flere som har innspill?
Entil? Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 hei:) vi er midt i en bygge prosses,og har valgt et hus fra aneby hus,husker ikke akkurat hvor stort det er,men sånn rundt 140 m3,fordelt på to etg...vi har fått et prisoverslag på 2,1 og noen kroner....og da er det klart for maling...men da har vi beregnet ganske mye egeninnsats,slik som grunnmur,maling,tapetsering,flislegging osv....du sparer veldig masse om du gjør slike enkle ting selv,tror vi sparte opp mot 150-200 tusen jeg... det er dyrt å bygge hus da,og man må nesten beregne litt mer enn det man i utgangspunktet hadde tenkt seg,men til syvende og sist er det absolutt verd det:) lykke til!!
Carburetti Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 3 millioner, inkludert tomt på 550.000, men uten garasje og hage.
Carburetti Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Og da har vi lagt fliser og parkett selv,samt malt og tapetsert.
Pappa`n til gutta boys Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Gå på internettsidene til husleverandørene, der bestiller du katalog. Da får du også med prisliste.
Lucy79 Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Greit å vite sånn cirka, men mye kommer vel ann på hvor man bor også... Jeg vet om store forskjeller mellom by og land... Synd ikke folk har skrevet hvor de bor.
Håpefull mamma Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 jeg og sambo har nettopp bygget hus (flyttet inn 29.sept.)og vi greide det til litt i overkant av 1mill MEN: sambo gravde tomta(som er på sambos families eiendom), faren min er rørlegger, kompis som er flislegger og en annen kompis er elektrikker(disse gjorde jobbe som byttearbeid. sambo skal grave til dem). og vi gjorde ALT selv. vi huggde tømmeret selv og ordnet panelet selv. derfor ble det såppas billig. til og med vaskerom og-baderomsinnredningen og trappa er hjemmelaget så det går an å få til et billin hus hvis man vil;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå