ruffen Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Det trenger jeg også tips til. Her går det mye i fiskeboller og torskepinner. Fikk ett tips som jeg ikke har prøvd selv, men skal være godt: Laksepasta Stek bacon og fersk sopp sammen. Ta av og stek laksekoteletter i baconfettet. Skjer i biter og ha baconet og soppen tilbake i panna. Hell på krem fraiche, og server til tagliatelle. Smak til med krydder.
frøken blå Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Sikkert kjempegodt! Selv er jeg ikke så veldig glad i fisk, men denne hørtes god ut. Her blir det slike fylte fisker o.l. for jeg er ikke flink med fisk! Har smakt nydelig breiflabbgryte da, men filler for en pris på breiflabb! Mamma og pappa skulle lage til 8 voksne, og kjøpte breiflabb for nesten 1.100 kroner (!!). Så det er jo ikke hverdagsmat akkuratt. Litt mer sånn fest =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 laks/ørret du tar laksen/øreten, den kan være i skiver eller fileet. og legger den i en illfast form. dereter tar du gullerøter (skrelt i biter), sukkererter og ____ (har ikke prøvd med aspargis, men det er sikkert også digg, men dyrt) og tar oppi langpanna sammen fisken. krydrer med det du har foreksempel dill, sitronpepper, hvitløkspulver osv. stapper i ovenen og lar det stå til det er ferdig, ca 15-20 min. i mellomtiden lager du ris og en saus du liker. NAM NAM
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 grunn til at det står en ____ i mitt inlegg er fordi jeg ikke husker hva det heter. også skulle jeg tenke på det mens jeg skrev. men det ble også glemt. men det i hvertfall veldig likt blomkål, bare at det er grønt. er det murlig og være såååå glemsk
Sjefsmegga Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Denne her er en hit her i hus: Fiskefilè dampet i folie. Beinfri og skinnfri filè av tosk, sei eller lyr ( laks kan også brukes) Fenikkel Sitron Gulerot vårlåk, gressløk eller purreløk, bruk det man foretrekker selv litt dill smør/margarin salt og pepper aluminiumsfolie koktepoteter til Lag gjerne porsjonpakker. Brett folie dobbelt og sørg for at det er rikelig stort nok til å lage tette pakker. Smør litt smør på folien, krydre fisken med salt pepper og litt dill før den legges i pakken,litt smør på selve fisken, skjær så skiver av fenikkel, gulerot tynne ( gjerne med en ostehøvel) samme med purreløken og legg dette på filèen og avslutt med et par tynne skiver av sitron. Pakk igjen godt og sett i ovnen på 180 grader i stekeovnen i 20min. Server poteter til, kjempe godt. Herlig med
Sjefsmegga Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 ...trykte for fort der ja.. herlig med hvitvin til!
Himmel og hav Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Kjøp marinert laksefilet med sitron og pepper (det er ihvertfall min favoritt). Stek dem gyldenbrune i stekepanna og server med grønnsaksris ( Surr tynne skiver av gulrøt, vårløk, brokkolistilker og litt sitronskall i olje, ha i basmatiris og surr til risen er litt blank, ha på vann og kok i vanlig tid) og parisienne (toro) saus som du har en ss yoghurt naturell og litt sitronsaft i. Yummy!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Ørret eller laksefilet i ildfast form, hakk purre og strø litt over, hell på en boks med craime fraiche eller to + en klunk med fløte og stek i ovnen til craime fraichen blir flytende og litt gyllen i fargen. Godt med revet gulrot og smørdampede poteter til Ellers synes jeg faktisk at den frosne ørreten til findus med hvitløk og urter er helt nydelig! Vi pleier å grille den eller foliesteke den og det blir snadder Er egentlig ikke så stor fan av frossen fisk, men akkurat den er utrolig god altså.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 hehe... ja det var det. er det murlig og være så fjærn? hehe
*Minnie Mus* Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 stek makrell i panna i passelig store biter, ha tomatpure og vann over. Tilsett poteter i store terninger, løk, hvitløk og ev andre ting man liker. Kok til potetene er gjennomkokte... nam nam....
Sentralstøvsugeren Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. februar 2008 Dytter denne litt, jeg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå