råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 har lovet jenta mi i dag og steike lapper.....men vet ikke om jeg er 100% fornøyd med min oppskrift!! Kan gjerne være noen som blir litt tykke!!!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Dette er absolutt verdens beste lappar, bestemor eller oldemor mi si oppskrift og blir veldig godt mottat av alle som smaker;) 3 egg 3 Kp sukker 3 Kp hvetemel 2 Kp Kefir 2 ts natron Rør sammen egg og sukker, bland inn hvetemel og kefir. Rør natron ut i litt av kefir (kulturmelk) og bland i røra. La røra svelle i ca 40 min før steking. Stekes på takke eller i steikepanne. Kp= kopper, bruk samme kopp til alt da blir måla like.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 tusen takk!!! men blir ikke de veldig søte med 3 kopper sukker i??
sesamfrø Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Har ikke oppskrifta i her, men siden det er barn som skal nyte lappene dine kan jeg gi deg et litt morro tips; Ta av litt av røren, ha i kakao og melk, slik at den blir tynnere. Ha det over i en flaske med sprut-tut(!?!) Sprut en smiley eller hjerte ( bare fantasien setter grenser, har sett med elefant, tiger og neshorn) på steketakka, vent noen sekunder før du heller røren over. Da blir det fine motiv på lappene. I Thailand kjøpte vi slike lapper. Der smurte de saltet smør utenpå, og stakk en pinne i slik at det så ut som en kjørlighet på pinne! Nydelig;-)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Uppsss....hehe 2 kopper sukker;)
trultemor Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 4 egg 2 kopper sukker 6 kopper hv.mel 1 liter kulturmelk 4 ts natron litt vaniljesukker. La røren svelle en stund før de stekes. Hold igjen litt av melet til du har prøvestekt en lapp. Ikke alltid jeg tar i alt, da synes jeg de blir for tjukke. Har også lagt med bare halvparten av sukkeret, og synes de ble gode da også. Litt syltetøy på toppen gjør de da søte nok likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå