Gå til innhold

Gi meg den beste oppskriften på lapper:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lovet jenta mi i dag og steike lapper.....men vet ikke om jeg er 100% fornøyd med min oppskrift!!

Kan gjerne være noen som blir litt tykke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er absolutt verdens beste lappar, bestemor eller oldemor mi si oppskrift og blir veldig godt mottat av alle som smaker;)

3 egg

3 Kp sukker

3 Kp hvetemel

2 Kp Kefir

2 ts natron

Rør sammen egg og sukker, bland inn hvetemel og kefir. Rør natron ut i litt av kefir (kulturmelk) og bland i røra. La røra svelle i ca 40 min før steking. Stekes på takke eller i steikepanne.

Kp= kopper, bruk samme kopp til alt da blir måla like.

Skrevet

tusen takk!!! men blir ikke de veldig søte med 3 kopper sukker i??

Skrevet

Har ikke oppskrifta i her, men siden det er barn som skal nyte lappene dine kan jeg gi deg et litt morro tips; Ta av litt av røren, ha i kakao og melk, slik at den blir tynnere. Ha det over i en flaske med sprut-tut(!?!) Sprut en smiley eller hjerte ( bare fantasien setter grenser, har sett med elefant, tiger og neshorn) på steketakka, vent noen sekunder før du heller røren over. Da blir det fine motiv på lappene. I Thailand kjøpte vi slike lapper. Der smurte de saltet smør utenpå, og stakk en pinne i slik at det så ut som en kjørlighet på pinne! Nydelig;-)

Skrevet

Uppsss....hehe 2 kopper sukker;);)

Skrevet

4 egg

2 kopper sukker

6 kopper hv.mel

1 liter kulturmelk

4 ts natron

litt vaniljesukker.

La røren svelle en stund før de stekes.

Hold igjen litt av melet til du har prøvestekt en lapp. Ikke alltid jeg tar i alt, da synes jeg de blir for tjukke. Har også lagt med bare halvparten av sukkeret, og synes de ble gode da også. Litt syltetøy på toppen gjør de da søte nok likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...