Gå til innhold

Kjære gravide mars-jenter


Bianca83

Anbefalte innlegg

Tenk nå er måneden vår snart her. Noen av dere har jo fått vidunderene deres alt. Gleder meg til å høre om dere etter som dagene går utover i måneden. Jeg skal ikke ha før i slutten (26.mars) så det kan jo faktisk bli en apilbaby også det da.

 

Hvordan er formen deres nå da?

 

Jeg for min del storkoser meg med å være gravid enda og trenger enda noen uker for å bli helt klar :-) 5 jobbedager igjen og jeg ser såååå frem til litt fri før babyen kommer. Har ikke blitt sånn kjempestor og sover godt om natta (36 uker i morra) og er igrunn i veldig bra form. Enn dere da? Noen som er veeeldig klar for å møte den vesle i magen?

 

Lykke til alle mars-damer. Utrolig at vi snart er i mål :-)

 

Klem fra babydream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Ja det nærmer seg heldigvis, kjenner jeg er veldig klar til å få babyen min i armene. Har termin 21. mars, så på onsdag er det 3 uker igjen, håper jo at han kommer før. Skal inn på ul i morgen for å se om han ligger rette vei, jordmor klarte ikke kjenne det på sist kontroll. Håper han ligger riktig så jeg slipper at de må prøve å snu han.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå klar for å møte den lille nå! Har termin 4.mars jeg da, så er forhåpentligvis ikke så lenge til!:) Vet ikke om jeg er "klar" til fødselen eller ikke jeg, vet jo ikke hva jeg går til. Men er klar på den måten at jeg gleder meg veldig til å få se nurket og få igjen kroppen min igjen. Har hatt et veldig fint svangerskap, men ser jo litt fram til det fordi.

Formen er veldig bra, er veldig aktiv om dagene, med flytting og litt skolegang. Normalt skal jeg vel få en grei fødsel, siden jeg er så frisk og i fin form som jeg er. Men det vil vise seg!:)

 

Ja, lykke til alle mars-damer!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 5 mars og begynner å blir veldig klar for å møte prinsen som har vært leieboer i magen min så lenge. Alt er klart, fikk på plass siste tingen i går (har lånt vugge), så nå må han bare komme.

 

Er litt lei nå, sover ikke så godt om natta, men ellers er formen fin. Litt bekkenproblemer, men ikke mer enn at jeg fremdeles kan gå på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også termin 5 mars og er mer enn klar til å møte lillegullet i magen, men det er liksom ikke noe vi kan styre!! :) Håper det skjer snart, er kjempestor og tung med masse vann i kroppen og bekkenløsning, men ute og spaserer i fin vår været. :) Kom nå knøttet kom!!!! ;)

Lykke til til alle andre marsmammaer!! Nå er det uansett ikke lenge igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såååå klar jeg oxo!!!! Terminen er egentlig 4.april, men det blir ks den 25 mars... Jeg er i dårlig form og halsebrann+oppkast.. Så har jeg dårlig samvittighet for jeg har en gutt som snart blir 2 år og han har jeg ikke så mye energi til lenger!! Men skal ta det igjen det lover jeg=)

 

Venter en gutt nå oxo forresten=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også nedtelling... Starter min siste arbeidsuke på 1,5 år!!!Har planer om å ha fri til over sommerferien, ganske lenge når jeg tenker meg om. Spesielt siden jeg er av den rastløse typen som stortrives på jobb. Nå skal vi derimot få vårt barn nummer tre og da er det på tide med en mamma som har god tid til hele familien både mann og barn:)

 

Når det gjelder fødsel har jeg termin den 26, de andre to har kommet henholdsvis 2 dager før termin og en dag over termin derfor er jeg ganske sikker på at denne ikke kommer mye før tiden. Jeg har hatt to fine fødsler uten smertestillende og har ingen grunn til ikke å få en fin tredje fødsel:) ønsker dere alle en fin fødemåned, det skal bli spennende å følge med framover!

 

LYKKE TIL:) vi kan ikke velge hvordan fødselen skal bli, men vi kan velge hvilken holdning vi skal ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 26.mars. Kjennes jeg er kjempe klar for å møte lille gutten i magen! :) Er i forsåvidt god form, men sliter med skikkelig vonde kynnere, Kjennes ut som babyen er ute og hilser på i blandt:p

Skal på torsdag å få undersøkt om jeg har åpning, siden jordmor sa på onsdag at det sikkert ikke var lenge igjen. Babyen var kommet så langt ned, at hun nesten ikke kjente han på utsiden.

 

Sover ganske godt om natta også, utenom at jeg er ganske ofte på do..

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin den 29. her - bare seks dager igjen på jobb (jobber nå 3 dager i uka) før permisjon!! Da skal jeg virkelig begynne å forberede ankomsten - vaske babyklær og sengetøy osv :).

 

Virker som om kroppen nå har begynt å forberede seg på innspurten - i formiddag hadde jeg en hel del småkynnere og murring i ryggen, pluss at jeg har vært på do ørtifjørti ganger - sånn har det ikke vært før. Veldig spennende - dette er førstemann, så vi går mye ukjent i møte. Jenta ligger med hodet ned, var ikke festet på sist kontroll for halvannen uke siden, men lurer på om det kan være festet nå. Ny kontroll på onsdag, får vite det da.

 

Både jeg og snuppa sover hele natten igjennom - håper det fortsetter sånn også ETTER fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste føler seg veldig klar til å ta imot baby... jeg er ikke det. Gleder meg ikke spesielt heller.. og det er jo trist, tror jeg?

Satser på at lykkefølelsen kommer etter baby er ute... akkurat nå gleder jeg meg bare mest til å ha kroppen min for meg selv...

 

Flere som føler det litt sånn? Eller er jeg helt sær....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt både det ene og det andre! Hvis du føler at det tynger deg å tenke slik nå så er jordmødre veldig fine å prate med! Min jordmor sa til meg på siste kontroll nå på fredag at det er lov/normalt å "drite litt i ungen" på slutten fordi det er tungt å leit og man vil tilbake til normalen. Man ville mest sansynlig få et helt annet syn når babyen lå på magen din når alt var over. Det hun mente her er jo at alle rare følelser er normale helt på slutten, slik er det bare. Men ta en prat med noen hvis du føler for det, husk også at svangerskapsdepressjon også er vanlig.... Men må tas alvorlig. Håper alt bare blir bedre for deg, og at du snart vil få kroppen din tilbake! :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar!! Termin 3.mars og nå synes både jeg, sambo og storebror at det er på tide. Men hun ligger høyt, og hodet har ikke festet seg, så drøyer nok fortsatt en god stund dessverre. Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som ikke kjenner den store lykkefølelsen! Det er helt naturlig. Og som det sies over her er det lurt å dele dette med noen du føler du kan snakke med. Det er heller ikke sikkert at disse tunge følelsene slipper taket i det barnet kommer ut. Jeg hadde snev av svangerskapsdepresjon etter at jeg fikk nummer to, men det gikk heldigvis over av seg selv. Vær bevisst følelsene dine og kontakt legen din hvis du kjenner at de tunge tankene ikke slipper taket.

 

Som sagt det er helt naturlig å ønske seg tilbake til sitt "gamle" kjente seg. Å få barn er en stor overgang, men gleden vil komme! LYKKE TIL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. Akkurat det samme som meg:p litt rart. Jeg har også termin 21 mars og må på UL fordi legen ikke klarte å finne ut leiet til snuppa:) Lykke til også satser vi på at bebisene våre ligger riktig vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:-)

etter å ha trodd i mange år at jeg ikke kunne bli gravid,så nyter jeg bare hvert sekund og koser masse med magen:-) Vi venter en jente og er nå i uke 38.....uuuæææ...gruer meg litt siden det er min første fødte. Vi har termin 15 mars så det nærmer seg med storm skritt,men ja det skal bli utrolig godt og ikke minst flott å bli kjent med vår lille:-)

Må si du har vert heldig som har kunnet jobbe frem til nå,og har fått nyte nattesøvnen uten ubehag,der er det verre med meg!!! skulle virkelig ønske jeg hadde slippet bekkenløsning,men den gang ei.Og for ikke å snakke om do runder hver time og nå på slutten hver halv time om natten,unner ikke min verste fiende dette en gang ( selv de har jeg ingen av) Men alikevel har det gått utrolig greit selv med store smerter til tider,har vel mer eller mindre gått rudt i en lykke rus over at jeg ENDELIG er gravid:-).og jeg er VEEELDIG gravid,har en sinnsyk stor mage,kan nesten se ut som to inni der men,er bare en.:-)

Nå ser jeg bare fram til å begynne et nytt liv som 3.

 

Så vil jeg bare ønske deg lykke til med unnfangelsen og videre lykke og hell med det som måtte komme deg til:-)

 

Klem fra medusa10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...