Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Er student med full støtte fra Lånekassen, jobber som ekstrahjelp, men vil anta at vi velger engangsstønaden. Har termin i juli, og hadde planlagt dette: Far tar hele den "valgfrie" delen av permisjonen, mens jeg fortsetter studiene, som uansett er å anse som "hjemmestudier". Men hvordan regnes da permisjonspengene ut? Far vil få lønnen sin, ikke lønnen min (som er nærmest ikke-eksisterende)? Når er det foresten greit å kontakte NAV, arbeidsgiver osv for å få klarhet i sånne ting?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Problemet er at hvis du har jobbet mindre enn 50% har ikke far krav på lønn under permisjon. (hurra for likestilling..) Men hvis du har jobbet 50% eller mer har han krav på sin egen lønn så fremt denne ikke er mer enn 400 000 (ca) i året.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 What?! Trodde student-tilværelsen ble regnet som fullt arbeid jeg... Og at permisjonspengene da ble regnet ut fra fars lønn, som har 100% fast stilling. Nå ble jeg i allefall usikker!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå