Gå til innhold

Hva er høyt/lavt bl.trykk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ligger deres blodtrygg på stigen??

Mitt ordinært ligger på 125/75

På første kontroll i uke 9 lå det på 90/45... Er ikke det litt lavt eller er det bare meg som ikke er helt inne på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ligger på 130/75 nå.det er passe.du har også helt perfekt.var oppe i 145/80.det var litt på grensa sa de.men,ikke farlig høyt.ditt første var litt lavt ja:-)men,trykket mitt stiger vær gang jeg bare ser blodtrykksmåleren.derfor tar hun det flere ganger.

Skrevet

det andre du målte mener jeg:-)var litt lavt

Skrevet

Okay, så spør jeg igjen for jeg skjønte ikke helt.

90/45 er perfekt?

Skrevet

Okay, da skjønner jeg=)

Det første jeg målte er det jeg har ligget på når jeg ikke er gravid, det siste er gravid blodtrykket mitt så langt.

Skrevet

ja,det kan ofte synke litt når man er gravid også.ikke uvanlig det

Skrevet

Takker=)

Skal til jm om 1,5 uke så får målt igjen da=)

Skrevet

Ligger tilvanlig på 120/60 jeg, Men var i grense land her forrige helg da jeg hadde 158/91. Det er jo undertrykke som de er mest redd får når masn har høyt blodtrykk.. Å 60-80 er fint undertrykk.

Skrevet

det er bra:-)blei litt bekymra jeg for at blodtrykket mitt skulle stige mer.er vell mer vanlig at det synker.men,det er vell forskjell på folk:-)får sjekke det jevnt

Skrevet

Så lenge legen eller jordmora ikke sir noe om blodtrykket ditt så trenger du ikke bekymre deg. De sjekker det ved hver kontroll. Er nå i uke 34 selv å må gå en gang i uken får å måle mitt,, Pga har fått en gang tidligere med svangerskaps forgiftning å de vil holde meg under oppsikt sånn at de avdekker om jeg har det denne gangen å litt fortere enn sist gang. Men har opplevd å bli målt forskjellig på 2 forskjellige målere på sykehuset, og begge 2 viste forskjell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...