mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hei! Er i uke 37+3 og har hatt blødning siden fredag. Dvs brun utflod fredag og lørdag og i dag rant det frisk rødt blod når eg stod opp. Ringte føden på fredag og fikk beskjed om å ik bekymre meg... Noen andre med lignende erfaring nå på slutten ?
rosenkvisten Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har hatt masse blødninger hele svangerskapet. Har du gjort noe spesielt før det skjedde???sex eller noe?? Trodde det allti skulle sjekkes uansett med mindre du blør etter en undersøkelse eller sex, fordi det er jo veldig blodfylt der nede nå. Som regel er det ingenting spesielt. Kan virke som at du modnes en del. Kanskje livmorhalsen din holder på å korte seg ned?? Krev å få sjekket det hvis du er beskymret. Gråt i telefonen, det kan hjelpe:) Ikke gå rundt å vær redd iallfall. Jeg blødde masse etter samleie i uke 30 og da hadde livmorhalsen min kortet seg ned 1,5 cm. Hatt litt blødninger etter dette også. Jeg har være MASSE på sykehuset og tatt masse undersøkelser. Jeg var redd og følte alt bare gikk galt med meg. Måtte få lungemodning og antibiotika pga streptokokker og alt. Nå er jeg i uke 38+2. Har hatt rier 2 ganger til nå, og har åpning på 2 cm+avflatet livmorhals. Om du skulle føde nå, så har det ingenting å si heller. Er nok derfor de har bedt deg om å ta det med ro. Tror nok alt er okei, og det virker bare som at ting begynner å modnes hos deg. Hvordan er det med kynnere/rier og liv i magen?? Og har du mye eller lite blod? Det har jo gått ganske bra med meg også som du kan lese. Håper dette er til hjelp:)
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 Takker for svar! SEX har jeg glemt hva er....! snufs... Men jeg var en tur på føden i dag og de kunne ikke si meg hva blødningen kom av, men det er nesten stoppet opp nå ikveld. Jeg har hatt forliggende/lavtliggende placenta, (som er flyttet seg) men den kan fortsatt ligge litt for nærmt kanten på livmormunnen slik at den blør. Jeg får bare ta det med ro og se hva som skjer:)
Smånetta 14.mai Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg gikk med kraftig blødnin gde siste to-tre ukene før jeg fødte med førstemann. Ble sjekket etter ei uke, så etter ei uke igjen fordi det ikke ga seg. Jeg ble ganske anemisk av det, men det er ganske vanlig mot slutten. Kan være tegnblødning, eller hvone slimhinner og sprukne blodkar som i mitt tilfelle. Hvis det ikke gir seg eller du blir bekymret, ringer du bare igjen, vet du. Evt, kan du ringe din egen jm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå