mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hei! Jeg knakk en bit av en jeksel for en liten stund tilbake, jeg gikk såklart ikke til tannlegen, tenkte vente til etter fødsel.. Men nå har jeg fått tannverk! :( er begynt å skylle med corsedyl og håper det hjelper... Hvor mye kan en gjøre hos tannlegen når en er gravid? Er i uke 37+3 takk for svar
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Akuttbehandling, som du nevner, bør bli gjort. Det er tvilsomt om Corsodyl er god nok behandling frem til etter fødsel. Ta deg en tur til tannlegen, du!
lilleluna7 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Mye verre å gå som du gjør nå. I verste fall blir det betent, og det er verst. Jeg fikk kjevebetennelse pga av et hull i en jeksel da jeg var i uke 5. Alt skjedde på ei lita uke. Fikk feber og måtte på antibiotika. Deretter full overhaling av tanna med rotfylling og greier. Tannlegen hadde heldigvis tatt bilder ved en tidligere anledning, så da slapp jeg røntgen for det gjør ikke tannlegen når man er gravid. Iallefall ble tanna bra. Jeg har hatt to besøk til for å rense den frem til nå. Har altså hatt tre besøk der under svangerskapet. Må man så må man. Har flink tannlege som har tatt hensyn til at jeg har vært gravid, og hun har gjort bare det som var helt nødvendig å gjøre. Jeg fikk i hvertfall beskjed både fra legen min og tannlegen at det kan gå ille å gå ubehandlet hvis det blir betennelse. Da er det lett for at betennelsen går i blodbanen. Ta deg en tur til tannlegen du. Du er jo så langt kommet også, så det gjør ingenting. Lykke til!
babysjuk82 Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Gå t tannlegen du,du får bedøvels:-D enast du må tenke på og ikke ligge på ryggen for lenge.d gjor eg,og eg svima av. Próv og ligg litt på siden.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2008 Tusen takk for svar! Får vel bare komme meg til tannlege så fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Jeg hadde hull i en tann. Var hos tannlegen i forrige uke, og fikk det fikset. Han hadde to typer bedøvelser han brukte, den ene brukte han ikke på gravide - men den andre typen kunne jeg fint få. Tok bilder også - han hadde et litt nymotens apparat som det visstnok var veldig liten strålig fra (var mer stråling om man tok en flytur sa han), og jeg fikk beskyttelse over magen i tillegg. Jeg hadde uten tvil gått til tannlegen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå