Gå til innhold

Jenta mi på 2,5 mnd flasser av i hodebunnen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merket det idag. Det ser ut som huden skaller av og det er flass over halve hodet. Hva i all verden kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her, gjør ikke noe særlig med det men har blitt mindre siden fødsel..skal høre på hs når jeg skal på 3mnd. kontroll om jeg skal gjøre noe med det...

Hvis jeg grer håret hennes flasser noe av...

Skrevet

Det er nok bare tørr hud jenter. Veldig vanlig!

Skrevet

Det er helt vanlig! Mange barn har store kaker i hodebunn med tørr hud.

Detdu kan gjøre er å smøre/gniinn litt jordnøttolje for så å vaske det ut dagen etter. Bruk også en klut å gi i hodebunn når du bader barnet. det funker bra.

Skrevet

Jeg brukte Salisylolje som jeg kjøpte på apoteket - smurte inn i hodebunnen og lot det virke noen timer. Så skrapte jeg forsiktig bort det tørre med neglen - og badet henne og vasket håret hennes etterpå. Det har ikke kommet tilbake etterpå, men det kan det visst gjøre skjønte jeg på HS

Skrevet

Ja det er helt vanlig, men kan hemme hårveksten litt(ikke langsiktig). Men smør med Salicylolje. Jeg hadde det på i 3 timer med lue så hun ikke skulle gni det utover alt og gredde det bort med en myk barnekam. Har ikke kommet tilbake etter det.

Skrevet

ja, dette tror jeg alle opplever omtrent. Det er fett som danner seg i flak i hodetbunnen, og det går bort av seg selv, men som den pirken jeg er, så pirket jeg bort alt med myk babybørste, babyolje og neglene. Brukte lang tid på dette, (flere uker) så ikke babyen skulle synes det var for ubehagelig, men det kom aldri tilbake!

Skrevet

Heter vist skurv:o)

Jeg smurte inn hodet med vanlig babyolje etter kveldsbadet, lot virke over natten og greide forsiktig vekk med kam. Var borte etter 2-3 behandlinger (dager):o)

Skrevet

min jente hadde det når hun var ganske nyfødt, snakket med jm og hs. de sa det var vanlig. og det kunne vare noen mnd. det som hjalp her var og vaske håret med olje. nå er jenten min 3 mnd og det er lenge siden det forsvant, tok ikke lange tiden før det var borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...