Gå til innhold

Pålegg på brødskiva.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags pålegg bruker der på brødskiva til babyen deres? Tuppa mi blir ni mnd og hun får leverpostei og skinkeost. Synes kanskje det blir litt ensformig med bare to pålegg og velge mellom, men de skal jo ikke ha fisk (makrell i tomat) ennå, og er vel heller ikke så lurt å venne de til søtt heller! Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 8 mnd og får baconost og prim. De på HS sa at man egentlig kunne gi alt, prim også. Men ble anbefalt og bruke litago prim for den er det jern i.

Hun brekker seg av leverpostei så det har jeg droppet enn så lenge.

Kan jo gi ost og skinke og sånn,men jeg synes det er litt tidlig enda,redd hun ikke skal få det ned. Brunosten har jo en lei tendens til og sette seg i ganen.

Så er litt ensformig her også:)

Skrevet

Hehe, måtte inn å lese for jeg leste "Påskeegg på brødskiva...." og tenkte WHAT!??! *hehe*

Forstår du holder deg til pålegg som henger "fast" i skiva. Ikke dumt! For osten og kjøttpålegget ryker jo fort av hvis ikke, hehe! =)

- Prim er det jo veldig mye sukker i, men i små mengder går det jo!

- Banos er jo nesten snop - tyter med sukker der også.

- Syltetøy uten mye sukker (type eple, bær o.l.)

- En variant til baconosten er jo salamiost og pepperoniost med MYE bedre og mer smak!

- Krabbepostei?

Ikke aner jeg. Har barn som ikke er så hypp på brødskiver jeg!

Går vel med ost, servelat o.l. om du skjærer brødskivene i terninger?

Skrevet

Fruktmos er veldig fint som syltetøy på brødskiva. Det var en slager her da junior begynte med brød, og fin variasjon fra leverposteien. Du kan lage selv, eller kjøpe ferdig. Den du lager selv inneholder jo bare naturlig fruktsukker, så bedre enn syltetøy. :o) (Men ikke særlig holdbar. Må fryses)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...