Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser et "stygt blikk" ut?

Jeg leser stadig at folk ser stygt på en del av dere, men ut fra situasjonene dere beskriver synes jeg det høres mer ut som om folk bare ser litt på dere?

Hvorfor tolker dere det så neggativt å bli sett på? Har dere forsøkt å smile til folk?

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har opplevd disse "stygge blikkene" fra fremmede uten at de også har sakt noe. De fleste som ser på andre mennesker er da bare interesserte eller nyskjerrige.

Mulig jeg er veldig dårlig til å oppfatte hva som ligger bak et blikk, men jeg tror faktisk ikke det er så mange som mener noe neggativt med å se på andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du refererer til et annet innlegg her. Jeg mener å oppfatte et stygt blikk hvis personen jeg snakket til ikke oppfatter situasjonen som et forsøk på ironi eller fleip, eller bare ett forsøk fra min side på å tøyse litt og setter opp et surt og fornærmet blikk i stedet for å gi fra seg et lite smil eller småsnakke tilbake.

Skrevet

Det var ikke bare et innleg jeg siktet til, men det var vel det inlegget jeg leste i ag som fikk meg til å skrive det ;-)

Har bare følelsen av at mange automatisk tolker andre i værste mening.

Skrevet

Man bare ser det på øya til personen om man får et stygt blikk.. Rett og slett..

Skrevet

Stygge blikk har vel ganske mye med tolkning å gjøre også ja. Blikk man tror er ment som sinna, fornærma e.l.

Skrevet

Har lurt på det samme flere ganger før her inne.

Spesielt disse som gir MME og påstår folk ser stygt på de..? Og endel unge mødre som påstår andre mødre ser stygt på de.

Har diskutert det med de, og jeg tror det bare er "inni hodet". Hvis noen ser på meg eller ungene mine tenker jeg at de sikkert syns vi ser glade ut (eller noe sånt) Orker ikke være paranoid.

Skrevet

Jeg sender stygge blikk jeg, om noen gjør noe jeg ikke liker. Da ser jeg litt strengt på dem, med store øyne, litt rynker i panna og gjerne halvåpen munn som om jeg har tenkt å si noe.

Hehe, nå måtte jeg se stygt på veggen her og tenke hvordan jeg så ut=p

Skrevet

Tror nok det har mest med tolkning å gjøre. Når noen er skapfulle eller har dårlig samvittighet for noe oppfatter de i hvertfal det meste som kritikk.

Hverdagen blir i hverfal mye enklere om man velger å tolke mennesker i beste mening.

Personlig her jeg foresten natulige rynker i panna og store øyne. så mit blikk blir vel nesten bestandig sint om jeg ikke smiler?

Skrevet

Jeg er flink til å oppfatte kroppspråk og blikk. For meg er det en tydelig og klar forskjell hvis noen ser på meg med et stygt blikk eller feks et nysgjerrig blik. Opplever i grunn skjeldent stygge blikk i dagliglivet da, men det har skjedd et par ganger når jeg har vært ute på byen ja...av kvinnfolk, hadde blikk drept for å si det sånn....

Skrevet

Man ser GOD forskjell på et stygt blikk, og et blikk som ikke er ment slik. Får jo mange blikk iløpet av en dag, og klart man også ser på mennesker som er rundt en. Men de gangene noen ser stygt på meg (nå kommer jeg ikke på et tilfelle i farten akkurat) - da vet jeg at de mener det som at jeg skal ta det til meg. Klart jeg ser stygt på folk jeg og ;-) Men er ikke hver dag, akkurat.

Skrevet

Stygge blikk er når f.eks. gamle damer rynker på nese/panne når de ser deg, og vrir seg bort til ei annen gammel venninne og visker og peker.. Opplever det så og si hver gang vi er i byen og handler.. Synes jeg hører de "Se på unge jenta der som har barn da.. Sikkert ikke mer enn 16 år eller noe.. Også gir hun i tillegg babyen IS!"

Også har jeg og fått blikk av typen *det-er-synd-på-deg-blikket* "Åh, stakkars hun der, mor i så ung alder.. Det hadde ikke jeg klart, nå skal jeg begynne og bruke prevansjon".....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...