Mø schæl! Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 I så fall: kan du fortelle litt om symptomene dine, hvordan du mistenkte at det var depresjon, hva du gjorde og evt. behandling? Jeg skal til lege imorgen, og lurer på hva som venter meg der. Er helt "flat" liksom, og får kvalmefornemmelser av å tenke på jobb.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hadde det rett etter jeg ble alene med sønnen min. Hadde vært gift med min mann i 10år og så døde han. Først fornektet jeg alt og fortsatte som før. Så innså jeg det sakte men sikkert. Så fikk jeg en sikkelig knekk og alt så svart ut. Hadde jeg ikke hatt sønnen min så hadde sikkert ting vært mye værre med meg i dag. Symptonene jeg hadde var: Trøtthet,aldri sikkelig opplagt, lavt selvbilde, tok ting veldig innpå meg og folk kunne ikke si noe uten at jeg oppfattet det feil, tenkte på og dø heletiden osv osv...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Det jeg gjorde var faktisk å gå inn på lommelegene og søke på fødselsdepresjon (var det jeg hadde) og så på listen over symptomer og sammenlignet med meg selv, før jeg turte gå til legen! Så sjekk feks Lommelegen eller Doktor Online?
dansejentes mamma Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg begynte å grine for ingenting. Min bror har vært innlagt no eit år. Han var helt flat følelsesmessig, ingen gleder.
Miramor Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Den som vurderer (legen) en mulig depresjon tar utgangspunkt i hvordan du har hatt det de siste 14 dagene. Ting som er viktig er: hvordan du virker utad, hvordan du selv føler deg, om du har negative tanker, om du ikke gleder deg over det som vanligvis gleder deg, om du har nedsatt appetitt, søvnproblemer, selvmordstanker m.m. Den som vurderer dette kan bruke et hjelpemiddel som heter MADRS vurdering, skårer man høyt på denne kan det indikere en depresjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå