Gå til innhold

trenger litt legge-råd! til en på 3 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har samsovet frem til et par uker siden, nå sover snuppa i en nyinnkjøpt myk bærebag (som bare skal brukes til søvn) ved rett v senga, på min side.

vi legger oss fremdeles samtidig, nå er det ca 22,(hun får flaske på senga da) og vi begge sovner innen 22.30. (jeg er stuptrøtt innen da, så det passer egentilg fint m tidlig kveld!!)

etter flaska, blir jeg liggende å dytte inn smokk noen ganger, og hvis hun er litt overtrøtt, stryker jeg henne litt over panna, så sovner hun veldig greit og lett.

men..det hadde vært fint å kunne legge henne tidligere, og da ikke dulle henne i søvn med klapp og smokkeservice!

så hadde det vært supert med litt alenetid med samboern, også!

noen som har noen tips til hvordan jeg kan gå frem?

tenkte kansje å la forandringene skje gradvis, feks at vi legger oss sammen i en periode til, men ikke la henne få smokken når hun spytter den ut og lign...

..eller er det best med en litt brå overgang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mallo kunne me ikkje legge tidligare før ho var rundt 6 - 7 månadar. La me ho tidligare enn ti så våkna ho etter ein time og var god og opplagt. Det var som om ho kun hadde seg ein kvil, og ho var ikkje nattrøtt nok. Når ho vart eldre så la me ho gradvis tidligare og tidligare. No er ho åtte månadar og legg seg 7 om kvelden og står opp 6 - 7.

Alle unger er jo forskjellige. Det kan hende du kan gradvis legge ho tidligare og tidligare allerede no. Eit kvarter tidligare for kvar dag. Me prøvde det men det hjalp ikkjei det heile tatt for oss, ho var rett og slett ikkje kveldstrøtt nok før i ni - ti tida.

Smokkservice har me aldri hatt. Me hadde bysseservice, og den vart berre verre og verre (eller betre og betre for ho). Ei stund amma eg ho i søvn, og no legg ho seg aleine. Litt sutring er det, men ikkje noko grining. Det vart så mykje byssing og bæring på kveldane at me fekk ikkje gjort anna, så me måtte berre legge ho i senga og la ho sutre seg ferdig. Då ho var fire månadar så prøvde me og å la ho sutre, men då var ho for lita, og skreik. Så da avslutta me forsøket og byssa i nokre månadar til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...