Miramor Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Hun som fyller år har invitert til spleiselag - dvs at alle som kommer må ta med seg en rett, drikkevarer + at det blir en presang i tillegg. Nå har ikke denne damen noen spesielt dårlig råd, og hun pleier å være forsiktig med å bruke penger. Aldri den som hiver noe i tipspotten når vi er ute, kjøper bare forrett etc. Er det bare jeg som synes at hun er litt gjerrig?
Smellt P. Tjukka Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg er enig med deg ! Jeg syns det er litt spesielt å invitere til feiring av seg selv og be gjestene ta med mat !
katlinka Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Mulig hun er gjerrig, eller bare forsiktig/fornuftig økonomisk?. Ville ikke hevet øyebrynet over et spleiselag, bare gøy og koselig, men så liker jeg å lage mat og gi presanger.
Mø schæl! Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg skjønner godt at du i utgangspunket tenker slik, men i trøndelag kalles vel dette for "kurvfest" eller noe i den duren, ergo er dette en måte å feire på: alle tar med litt hver, og danner liksom et stort koldtbord. Du trenger vel ikke lage noe "voldsomt" noe? En god salat feks,kanskje med pasta og kylling eller noe? Jeg hadde tatt det som en selvfølge at dama holdt brus og ikke-alkoholdige drikker, men det er vel ikke så uvanlig at man selv må ta med seg alkohol tror jeg. Selv om jeg nok hadde holdt en del av dette også, hvis det var jeg som inviterte til lag. Men for å være helt ærlig: jeg hadde heller ikke invitert til slik fest, hadde nok likt å holde alt selv. Men vi er jo forskjellige, og det kan kanskje være at denne dama vil ha en "uhøytidelig" fest med mange mennesker og derfor gjør som hun gjør? Uansett: god fest :-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå