Gå til innhold

Foranliggende morkake og sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har foranliggende morkake, er i uke 20.. har lest man bør unngå sex da.. stemmer dette og hvorfor evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har litt lettere for å blø etter sex og foranliggende morkake i seg selv kan også gi blødninger så det er kanskje kombinasjonen de er redd for? Uansett kan det ikke være veldig farlig med det for de sa til meg at det var ok med sex selv om jeg også har foranliggende morkake..

Skrevet

Jeg er i uke 25 med foranliggende morkake og jeg har aldri fått en slik beskjed?! Har heller aldri opplevd blødninger på disse 25 ukene, men det kan vel komme av andre ting.

Skrevet

signerer stibli.

er i uke 27 nå og har heller ikke hatt noen blødninger

Skrevet

Ikke noe farlig med sex og foranliggende morkake. Men hvis du har morkane over livmorsåpningen , stiller det seg sikkert annerledes...

Har selv morkaken på fremsiden, og har blødd en del, men både legen og jordmoren min sier at sex er helt ok.. ( den ligger ikke over åpningen på meg da)

Skrevet

det er bare viss morkaka ligger over åpningen at det heter "foranliggende morkake". Det heter IKKE foranliggende morkake viss den ligger på "framsiden" av livmoren... mange som misforstår det der...

Skrevet

Jo, det heter foranliggende morkake når den ligger på fremsiden! Derav navnet!

Skrevet

Som linken forteller:

Forliggende morkake: morkaka ligger foran livmormunnen

Foranliggende morkake: morkaka ligger på framsiden av livmora, altså mot magen.

Skrevet

Ok, takk for svar:) jeg måtte inn på ny ul i april(termin i juli) pga hvis ikke morkaka trekker seg lenger opp ville det kanskje bli ks..men den trakk seg opp i sist sv.skap, så regner med det gjør det nå også..*håpe*

En liten flik av morkaka lå ved livmormunnen.. har ikke blødd nå, selv om jeg gjorde de første 5 ukene..men det var ikke med en gang etter sex. De sa ikke at jeg skulle avstå fra sex, så da er det vel greit tenker jeg:)

-HI- (hovedinnlegger) =)

Skrevet

Med fare for å virke dum.Er foranliggende morkake det samme som når morkaken ligger fremme???

Skrevet

Foran og fremme betyr så vidt jeg har lært på barneskolen det samme, så ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...