Gå til innhold

a.creme - forebygging av strekkmerker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Et tips.. vet jo ikke om det funker dritbra, men jeg har fått som råd å bruke a-creme, som selges på apoteket for å forebygge strekkmerker:) skader jo ikke å prøve da, og dessuten er den kremen veldig bra ellers. jeg har lenge brukt cocos-butter fra bodyshop, men smører nå inn områder utsatte for strekkmerker med a-creme.. er ikke så mye krem på fingeren som skal til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg smurte med alt som fanntes sist, uten at det hjalp.... tror ikke man klarer åforebygge det hvis man lett får strekkmerker.....

Skrevet

Hei..

Drikk mye vann, smør med krem, hold deg i fysisk aktivitet, spis mye frukt og grønt.. man har i hvertfall prøvd hvis man gjør det.. uansett ikke bortkastet med disse tiltakene, de gjør jo godt for kroppen uansett:)

Skrevet

Strekkmerker er hormonelt, og kan derseverre ikke forebygges. Men for all del det er jo godt å smørre inn kroppen i en god fuktighetskerem.

Skrevet

kakaobutter fra body shop ska være bra fra body shop.... vet ikke om d hjelpe men æ prøve:)

Skrevet

Som sagt over her så er det hormonelt med strekkmerker, men man gjør det iallefall ikke verre med å smøre med god krem!! Man både tilfører fuktighet og masserer huden, noe som er både godt for mor og for den lille inni der.. :-) Jeg har masse strekkmerker etter førstemann og nå er det flere på vei, men har kjøpt meg body butter for å smøre mot kløe og gi huden litt hjelp... :-)

Skrevet

http://www.kvinneguiden.no/magasin//graviditet_og_utvendige_endringer/37107

Strekkmerker

Det er størst sjanse for at du får strekkmerker på magen, brystene og lårene dine etter seks måneder inn i svangerskapet og videre fremover. Strekkmerker er utvendige tegn på ødelagte elastiske fibre i huden, de ser røde ut i starten og jevner seg ut til en sølv-grå farge til slutt. Det finnes kremer og geleer som påstår at de har en effekt, men de hjelper dessverre ikke særlig fordi ødeleggelsen av fibrene i huden skjer under hudens overflate. Mange eksperter hevder at strekkmerker er arvelige, så dersom din mor har dem, er det større sjanse for at også du vil få strekkmerker

Skrevet

Ja det med arvelig stemmer iallefall på meg.. Mamma og mormor og alle tanter på den siden har masse!!!

Skrevet

Jeg er ikke bekymret for strekkmerker...det er ikke så farlig synes jeg.

Men A-krem er helt fantastisk!! jeg bruker den som ansiktskrem, og smører både ømme pupper og en mage som begynner å stramme skikkelig med den. Og jeg blir så myk! Også kan man bruke den som bleiekrem når babyen kommer:-)

Også er den fantastisk hvis man får uren hud!

ANBEFALES!:-D

Skrevet

AVENE bodyoil er fantastisk. Kan nok ikke holde alle strekkmerkene unna men kan sikkert redusere forekomsten litt ;-) Det som er fint med olje er at huden er fuktig helt til neste dusj ;-)

Skrevet

Var veldig flink til å smøre med første barn. Men strekkmerkene kom for det, helt i slutten, siste mnd. jeg tror at det kommer an på huden vår. oppererte også vekk 23cm hud (overflødig hud) fra over navlen og ned som aldri gikk vekk.(første barn 11 år siden)Så ikke tro at kremer og oljer forhindrer strekkm. de hjelper å holde huden myk. strekkm. kommer når vi legger på oss for fort (eller vokser for fort.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...