Gå til innhold

Når bf skal straffe meg, men egentlig straffer barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut irritasjonen her nå! Sønnen min blir 3 år til uka, og siden jeg ikke har altfor stor plass deler jeg bursdagen opp i to omganger.

I dag har jeg invitert noen venninner med deres barn, og på selve dagen har jeg invitert min familie, bf, hans mor og hennes samboer.Har gjort det sånn hver bursdag. Bf ble plutselig sur fordi han ikke var invitert til begge feiringene, men for meg er det ikke naturlig å invitere han sammen med venninnene mine!

Deretter vil han ha neste helg fri fordi han ville ut på byen da han fyller 32 år på søndag. Jeg foreslo å bytte med denne helgen eller at han har sønnen vår fra fredag til lørdag i det minste, siden han ikke skal feire før lørdag kveld.Ingen av alternativene falt i smak. Poenget er at sønnen min er veldig glad i faren sin, og avreagerer veldig når samværet ikke blir som det skal være. Han er veldig avhengig av å ha annenhver helg og en dag i uka med faren sin.

Jeg syns forøvrig at i voksen alder er det vel ikke så om å gjøre å måtte feire 32-årsdag AKKURAT den helgen, det går an å ta det neste helg. Jeg sa i fra om dette, men sa det fikk gå greit denne gangen, Han ble enda mer sur, og sa at siden sønnen vår ikke takler at han uteblir en gang i mellom, er det bedre at han bare har han 1 helg i mnd!

Akkurat som det gjør det bedre for en liten gutt som har lyst til å være sammen med pappan sin!

Hva f.... er det i veien med alle de mennene som tror barn er en hobby??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre alt for kjennt !

Her hadde vi en ny runde på familievernkontoret i høst, bf ville endre avtalen, har aldri fått så mye støtte jeg ;-) terapauten ga rimlig klar beskjed om hvem som måtte ta ansvar og tilpasse seg ( bf prøver som vanlig å få i pose og sekk). Ganske spak mann da vi var ferdige, kanskje en ide for deg ? Uansett før logg over slike hendelser og samtaler i tilfelle det utvikler seg...

Lykke til !

Skrevet

Ok, trodde jeg egentlig ikke kunne si så mye på sånne ting, at det går på tvers av fars rettigheter. Men da skal jeg følge rådet ditt og føre logg på sånne ting, og evt kontakte fam.vernkontoret hvis det ikke roer seg.

Tusen takk for råd!

Skrevet

Det med logg er en god idé. Ikke for at det kan brukes i en evt. konflikt, men for at du selv skal huske når ting skjedde. Selv har jeg hatt problemer lignende dine til tider ang samvær, og da har loggen vært grei å ha når vi har møttes på familievernkontoret.

Slik du skriver kan det virke som om barnefaren kan trenge en samtale med en tredjeperson uansett. Kanskje spørre om dere kan ta en samtale på fvk sammen. For å sette ting litt i perspektiv. Trenger jo ikke være mekling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...