cheni Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Det ser ut som om det går mot samlivsbudd her hjemme... det er tre barn involverte på 14, 12 og 2 år med samme faren. Det ser ut som om det blir standar samver annenhver helg og en dag i uka.... Jefg jobber 80 % og har grei lønn. Men har jeg krav på noe støtte som overgangsstøna, ekstra barnetrygd, farsbidrag, hjelp til barnehage ??? Tusen takk om noen tar seg tid til å svare meg... skulle så gjerne visst hva jeg havner på i inntekt pr mnd. Vil ikke at barna skal bli "fattigluser
Singelmamma og banden Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Først og fremst: Alle aleneforeldre som bor alene har krav på skatteklasse 2 (utgjør ca 1000 pr mnd mindre i skatt), en ekstra barnetrygd (970 pr mnd) og bidrag fra far. Mulig du også kan få bostøtte dersom du har høye bokostnader og liten inntekt. Siden det yngste barnet er under tre år har du også krav på redusert overgangsstønad, denne reduseres etter din inntekt, samt stønad til barnetilsyn dersom du ikke tjener for mye. Henviser også til tråden under her der mye er samlet i en tråd.
prinsessetamtam Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Barnetrygd for ett ekstra barn, dvs barnetrygd for 4, + småbarnstillegg for den minste frem til fylte tre år. Barnebidrag fra far for alle tre barna, stønad til barnetilsyn(dekket opptil 64 % av barnehageutgift), og evt overgangsstønad, beregnet etter hvor mye inntekt du har. Avtal møte på NAV så fort som mulig. Lykke til både til deg og barna dine
Singelmamma og banden Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Har man inntekt og ikke full overgangsstønad får man ikke småbarnstillegget.
cheni Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2008 Takker for svar alle sammen! Jeg tjener ca 19.000 pr mnd, noen som vet hvor mye jeg får da i overgangsstønad? Barnefar er student, vil jeg få minstebidrag om han ikke klarer å betale, og hvor mye er det eventuelt på?
Singelmamma og banden Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Minstebidrag er på litt over 1200 pr mnd pr barn, og han vil nok bli regnet som bidragsudyktig pga studier og dermed blir det staten som betaler. Om du har 19000 pr mnd brutto blir os slik: 19000x12 svar - 0.5G (ca 33000) svar x 0.3 dele på 12 os ca 10300 pr mnd - siste svaret. Har ikke kalkulator her nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå