Leirha Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 HAtt det litt inni mellom, men nå de to siste dagene er det helt ille. Høyre foten spesielt er så urolig, det kribler og killer så jeg blir gal, og den danser avgårde av seg selv. Skulle ønske det var et tegn på at fødselen skal komme igang, men det er vell heller tvilsomt. Jeg blir helt gal for jeg klarer ikke slappe av når jeg ligger i senga, måtte stå opp kl4 inatt for da orka jeg ikke ligge å hoppe med beina i senga lenger... Godt det ikke er så lenge igejn uansett.......!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hold leggene kalde høyt oppe og spis banan!
To tette og ei badehette ;) Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Slik er det i mine bein også. hehe.. det kribler i de. Jeg prøver ås trekke de, men til ingen nytte. Klarer jo ikke å ligge i ro heller, for det irriterer jo.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Du kan vel prøve magnesium-tilskudd? Hjelper brillefint på leggkrampene mine, hadde ødelagt nattesøvnen hver natt ellers.
*Serenity* Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Diagnosen er "Restless Legs Syndrome" og dere finner endel info om det ved å google nettopp dette. Ellers går det også å søke på den norske betegneslen "urolige legger". Det er gjerne jerntilskudd som nevnes som mulig lindring, og sees i sammenheng med lavt jernlager i begynnelsen av svangerskapet, folat og magnesium nevnes også. Men, det er ikke veldig mye forsket på, så det er visst ikke mye man vet sikkert om dette, annet enn at det er svært mange som har det, spesielt under graviditet. Dessuten er det lurt ikke å bli liggende i senga når dere ikke får sove, stå opp og gjør noe annet en liten stund. Deretter er det best ikke å tenke på leggene, distraher dere selv best mulig mentalt og start med "forsøke-å-sove" helt på nytt. Som om de fem-seks-sju andre forsøkene ikke eksisterer.
*bemo* - venter tvillinger:) Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Har og plagdes myye med dette, før svangerskapet også. Vet at når kriblingen førsten begynner, er det omtrent umulig å tenke på noe annet eller ligge stille...Fikk et tips her inne for en stund siden om magnesiumtilskudd. Løpte til helsekosten og kjøpte jeg, og det kan anbefales på det sterkeste!! Tar to stk før jeg legger meg, og sovner som en stein!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Uff, det er helt fryktelig:-( Det eneste som hjelper på meg, og som faktisk får det til å gå bort er å trene leggene. Hver kveld rett før jeg legger meg trener jeg leggene til det skikkelig svir i dem, tøyer godt ut og legger meg med en gang etterpå. Er jeg heldig å sovner relativt fort går det bra:-) Før jeg fant ut av det var det helt umulig å sovne pga kriblingen.... Lykke til:-) Spreke legger får du også...hehe:-)
mammalade4 Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har vært en del plaga med det, men ikke bare i beina. Armene og hele kroppen har vært urolig. Noen som har kjent det?? Det er helt jævlig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå