Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Dere som har så god kontroll på linker og sider... Kan dere hjelpe meg med å finne igjen et dikt som kan passe i begravelsen til et lite barn. Husker jeg har sendt et som handlet om noe i retning av "Jeg låner dere et lite barn, (sa Gud???) Er det noe sånt? Trenger hjelp til å finne noe jeg kan bruke.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Jeg låner dere to en stund et barn jeg har, sa Gud. Hold av ham, mens han er på jord, og gråt når han får bud - om reise hit til meg igjen. Det kan gå mange år, men også liten stund, og til det skjer, la ham få gode kår! Ham bringer smil og glede med, og blir hans opphold kort, så lever minnene som sol, og puster sorgen bort. Hans opphold det blir ei "for godt", på jord kan ingen bli, men han har litt å lære der - før turen er forbi. Jeg så rundt den hele jord - og søkte etter lærer god. Og fremst blant kvinner og blant menn, der fant jeg dere to. Vil dere gi all kjærlighet til denne lille venn - og ikke hate meg - når jeg skal ta ham hjem igjen? Jeg syntes da, dem til meg si: "Skje din vilje, Herre kjær! Vi gleder oss til barnet ditt - om sorgen enn blir svær. Vi gir ham ly og kjærlighet - den tid du, Herre, vil. Og takker deg for lykken vår, så lenge vi er til. Og kaller englene på ham - før noen tenkte så, skal vi stå rak i sorgens stund - og prøve å forstå." ~ ukjent amerikansk forfatter
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Elskede unge.. Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er? Ser du månen som speiles i vannet? Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær! Vet du hvor dypt du er savnet? Fryser du, liten, eller har du det godt? Sprer du tannløse smil over verden? Er du redd, er du ensom, kanskje savner du oss? Har du kjærlighet med deg på ferden? Kjempet du, liten, før du reiste fra oss? Fikk du med deg alt du trengte? Fikk du omsorg, lykke og kjærlighet nok? Merker du hvordan vi lengter? Kan du høre meg, liten? Når tankene mine frem? Kan du gi meg de svar som jeg trenger? Er du omsvøpt i glede og varme og fred i hvile på dunmyke senger? Elskede unge, får vi treffes igjen? Det er så stille her hjemme. Takk for den tiden vi hadde deg her og for alt som vi aldri skal glemme.
Sjokoladekaka Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Uff, begravelse til et barn er heilt grusomt, har vore i det to ganger og det var to ganger for mykje...... har dessverre ikkje noke dikt...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 http://www.etbarnforlite.no/Menysider/dikt1.html
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Tusen takk for hjelpen, Doppler! *duerenknupp*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå