Gå til innhold

Gullkorn fra min datters barnemunn... hehe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden tok jeg med min datter på 2 1/2 år på rusletur til byen i Oslo. da vi kom til Grønland, gikk det forbi oss en dame med slør på seg. Da roper min datter ut mens hun peker: SE MAMMA!! SPØKELSE!!! hehe...

Må vel si at vi ikke bor i byen, og dette var vel hennes første møte med utenlandsk dame.. Heldigvis hørte hun ikke hva min datter sa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... Kan jeg spørre hvor dere bor siden hun aldri har sett en utenlandsk dame?

Skrevet

Ca 5 mil nord for Oslo.

Skrevet

Uff da, kanskje på tide å dra til sivilisasjonen da ; )

Var ikke akkurat gullkorn syns jeg.

Skrevet

Fins ikke utlendiger der, altså? Hehehe....

Jaja, de sier mye rart de små;-)!! Godt hun ikke høre det:-D!

Skrevet

Trist.

Skrevet

Snuppa mi er også fasinert av damer i slike drakter, men tror det er mest fordi de er mørke i huden hehe :) hun synes det er såååå pent!

Hvis hun ser en afrikaner så sitter hun bare å stirrer og sier peeen, fikk velge seg ut dukke i butikken i dag også å det ble en mørkhudet en hehe ;)

tar det ikke akkurat som et kompliment i og med at jeg er hvit som melk selv *glis*

Men hun er jo utrolig søt som synes det er så vakkert med mørk hud da.

Hun blir 2 i april foresten, utrolig morsom alder dette :)

Skrevet

Hehe.. søt kommentar. Jeg synes barn er så søte når de assosierer ukjente ting med kjente. Det gir seg mange rare utslag, tildels pinlige for foreldrene :)

Skrevet

Var det så farlig da? Jenta er 2,5 år.. Synes det var litt søtt, jeg=) Kommer mye rart fra barn, de mener jo ikke noe stygt med det.

Skrevet

Min lille snuppe på 7 mnd ble VELDIG stor i øyan sine da vi var på legevakta i dag. Han legen er kjempestor og bortimot helt svart. Veldig kjekk lege, men lillemor har jo aldri sett en mørkhudet persom før.. Ho ble litt redd trur æ, emn ho hadde jo vondt i armen sin også da stakkar. Men var helt tydelig at ho reagerte anderledes på ham enn på "vanlige" fremmede som kommer for nært. Va veldig forundra og titta med store blå øya på ham.

lure på ka ho tenkte...

Skrevet

Sønnen min var 5 år da vi flyttet til Harstad fordi jeg skulle gå på skole der. Han hadde ikke sett så mange mulatter(vet ikke hva de kalles nå lengre)i sitt liv. Vi satt i en flybuss med sånn ca 80 soldater i da han pekte på en ung soldat som stod å røyka ute og ropte ut: " Mamma, se, der er en slags neger"! Jojo, han hadde jo på en måte rett i det. Gjett om samtlige soldater i bussen fikk seg en god latter..

Skrevet

Hehe :)

Da eldste min var liten, budde me i Bergen. Satt på bussen ein gong, han satt i vogn tverrs forran meg. Det var fullt på bussen og det satte seg en kullsort mann på setet attmed meg. Gutten betrakta lenge og vel med nyskjerrige blikk på denne mannen, før han pekte på han og sa med høg og klar røst: sjå mamma, sjå den grønne mannen.

Guten var ca 2 år.

Eit år etter gjekk han i bhg, eg var å henta han då me gjekk forbi busstoppen. Der stod det ei dame i heilt tildekkende drakt, da min sønn seier, igjen høgt og tydeleg (og litt stolt) : sjå mamma, der er ho julenissen som vasker i barnehgaen.

jau jau

Får legge til at det er veldig mange utlendinger her kor me bur, og er ikkje rasister i heimen her. Det er nok berre barns måte å uttrykke at dei ser forskjellene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...