Gå til innhold

Hvilke yrker er markedet mettet av nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet etter hvilke studier det er stor sjans for å få jobb i etter endt utdanning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsevesenet trenger vel alltid folk vil jeg tro. Håndtverkere også.

Skrevet

Fryktlig vanskelig å få jobb i helsevesenet!!

Skrevet

Alt. Det finnes nesten ikke arbeidsløshet i norge i dag. Gjør det du vil. Men det er veldig påtrykk etter it-konsulenter.

Skrevet

Der jeg jobber er det mangel på utdanna helsepersonell. Jobber i administrasjonen så er ikke utdannet innen helse selv. Men vet at avdelingene og hjemmetjenesten trenger kvalifisert arbeidskraft.

Skrevet

Ja, det trengs virkelig kvalifisert arbeidskraft, meeen det er vanskelig å få jobb fordi:-/

Der hvor jeg jobber er det mange assistenter, å de er flinke de, men vi som er utdanna får ikke jobb på grunn av at de "tar" den.. Blir ikke riktig å si at de tar den da, men jeg syns det er piiittelitt urettferdig ja..De kan bare komme å jobbe uten utdannelse, mens vi får ingen vakter nesten..

Skrevet

Det at de tar assistentene før dere,er vel fordi assistentene er billigere arbeidskraft?

Det er surt at det er sånn,men alt innen helsevesenet dreier seg om penger,har jeg inntrykk av.

Jeg er sånn i tvil om jeg skal gå skole fra høsten,eller ikke...

Jeg har fast jobb,men er drittlei av dette yrket! Har jobba med det samme i 14 år,og føler meg moden for noe nytt.

Skrevet

Sjukepleier.

Då trur eg du er bankers jobb altså.

Skrevet

hm....det synst eg virka litt rart.

Jobber som assistent sjølv innan helsevesenet -kommune.

Her har ikkje assistent sjangse i havet om å søke på faste stillinger, kun viss ein er utdanna. Kan få faste helger og vikariat, men ikkje fast jobb på den måten.

Skrevet

Hos oss er d endel assistenter som har fast..

Men det er kun eeeeeeeeeeeeen som har 100% av ALLE som jobber på sykehjemmet der jeg jobber..Kun eeeeeeeeen!!!

Skrevet

hehe

trenger ein utdannelse til det da??? ;o)

Skrevet

Har ikke lyst til å bli sykepleier...

Heller vernepleier med spes.ped da.

Skrevet

jaaaa, det er min drøm også

Trur det er god sjangs å få jobb som det også. Ser ofte det er utlyst her kor eg bur iallefall

Skrevet

HAHAHA!!!

Kanskje det...

Da hadde jeg nok holdt en dag eller to,men skulle ihvertfall sørga for ei gooood etterlønn,og en enda bedre pensjonsavtale,hehe...

Skrevet

Se først på hva du kan tenke deg å jobbe med, så kan du etterpå plukke vekk de yrkene som det er vanskelig å få jobb i.

Skrevet

Det stemmer: vi har vært uten førskolelærer på "vår" avdeling i et halvt år nå: Håper vi får noen fra våren av, når det nye kullet er ferdig utdannet.

Skrevet

Det er lett å få jobb som miljøterapeut i hvertfall! Jeg får jobbintervju på dagen, og jeg ser alltid ledige stillinger. Så hvis du er interessert i det, så bør du i hvertfall studere det!

Skrevet

Jeg har søkt på vernepleien.

Har tenkt å ta spes.ped etterpå.

Men er usikker på om det er muligheter for å få jobb etterpå...

Har ikke lyst å jobbe som førskolelærer,så det er uaktuelt for min del...

Skrevet

Hvis du går vernepleien så får du tittel miljøterapeut, og som sagt, så er det lett å få jobb.

Spes.ped. er vanskeligere å få gjort noe med, jeg har det som støttefag og har ikke fått brukt det til noe. Som regel for å få jobb må du være spesial pedagog, og det er 5 års utdannelse. Selv med tittelen er det ikke flust med jobber innen det...

Skrevet

Det mangler mange tusen førskolelærere nå, og flere vil det mangle om det blir full barnehagedekning.

Skrevet

Så da er det kanskje ikke så galt å satse på vernepleien da?

Skrevet

jeg har også søkt vernepleier fra høsten :o)

jobber allerede på bolig og på dagsenter, og de trenger folk hele tiden!!!

de håper at jeg vil fortsette når jeg er ferdig, for det er visst ikke så mange som er interessert i akkurat de menneskene jeg jobber med da... drømmen min er å jobbe med barn, men jeg trives godt der jeg er, og det er utrolig spennende, men tar jo 3-4 år å bli ferdig med studiene også, så det kan jo hende at jeg vil prøve noe annet da... gleder meg iallefall tilå få litt mer kunnskap om det jeg driver med :o)

Skrevet

Må bare nevne at det ikke er alle yrker i helsevesenet det er lett å få jobb i. Radiografer og fysioterapeuter sliter med å få jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...