Gå til innhold

hvilken rekkefølge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er midt i ett samlivsbrudd,kommer megler neste uke å ser på leiligheten vår,skal egentlig begynne i ny kvelds jobb om to uker men det var for at sambo skulle være hjemme med småtten om kvelden når jeg jobbet og omvendt(har ikke fått bgh.plass)har bare bodd her 1år så det blir nok ikke penger tjent på leiligheten.alt innbo står i samboers navn jeg har ikke nok sparepenger til depositum+møbler når jeg skal leie leilighet.ingen i familien med penger og min mor har tilbudt meg og småtten et rom hos henne i en periode hvis det trengs men vil ikke være"passepike"..hva har jeg rett på,hvor søker jeg og hvor lang tid tar det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skaff deg leilighet, gå på sosialen og be om hjelp til depositum+ møbler (enten lån eller tilskudd). prøv å unngå dyre forbrukslån. Ta kontakt med NAV trygd og få time der. Sei kva situasjonen din er og be om hjelp til kva du har rett på.

Det kan vere overgangsstønad(fullt om du ikkje har jobb; 10300,-), bidrag, barnetrygd for eit barn meir enn du har. muligens bustøtte også(gjennom kommunen, ikkje NAV). alt etter alder på barnet; kontantstøtte og ekstra småbarnstillegg(mellom 1 og 3 år)

vanligvis er enslige forsørgere 1,. i køa til bhg-plass, men dette gjeld ikkje alle kommunar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...