Gå til innhold

Er vekta litt lav eller?? 2-års kontroll!

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen min var på kontroll i går 92 cm høy og 11,4 kg. Jeg syntes kanskje han hadde gått lite opp jeg da, men helsesøstra sa ikke noe på det, har gått opp ca 0,5 kg siden sist vi var på kontroll (var det 15 mnd kontroll da tro??).

Han sliter litt med maten på grunn av masse mat-allergi, og blir fort mat-lei.

Noen gode forslag til å øke matlysten, han tåler ikke melk, egg, soya eller fisk da?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, veit faktisk ikke... min er ca 13 kg... men om 1.5 kg er mye forskjell i den alderen vet jeg ikke....

Skrevet

Helsesøstra hadde nok sagt noe hvis den var faretruende lav. Min gutt er 13,8kg, han ble 2 i desember.

Men med de matproblemene dere har, ville jeg ha bedt om å få en time hos ernæringsfysiolog. Der kan du få mange gode tips og råd, kanskje oppskrifter? Ellers finnes det sånne ernæringspulver som du kan ha i maten, som gir ekstra næring i det han spiser. Men vet ikke om det inneholder noe av det han ikke tåler.

Skrevet

Min tøtte på halvannet veier 9,4 og kommer aldri i verden til å veie over 11 til 2årskontrollen...

Så vekta er nok fin den...

Skrevet

Min lille veide ca.9 kilo da hun var rundt to. Husker ikke hvor høy hun var, men lå på gjennomsnittet for jenter, så vidt jeg kan huske.......?

Skrevet

hehe...min baby var 11,4 og 72 cm på ettårskontrollen - rimelig liten og chubby, ja:) Men jeg ville tatt en telefon til helsesøster om jeg var urolig. Velger forøvrig å tro at du ville fått beskjed om vekta var for lav, men om du er bekymret er det jo greit å ta en telefon - de er jo der for å hjelpe og svare på spørsmål.

Skrevet

Oki, da kan jeg slappe av ang vekta, hun var ny og uerfaren så jeg følte meg ikke helt trygg på henne.

Er til ernæringsfysiolog en gang i halvåret, får litt tips der, men skulle gjerne hatt flere, går jo å ha nutramigen i maten også, men den setter jo sånn smak på maten at det ikke blir noe godt.

Må vel bli flinkere kokk, og lage enda mer fra bunnen av. :o)

Skrevet

Du er nok flink kokk allerede. Tenk så lite vi trenger å tenke på hva vi har i maten, mens du må sjekke alt, planlegge mye mer enn oss og tilsette/utelate mye.

Lykke til videre med gutten :o)

Skrevet

Kom bare på at jeg har hørt at det viktigste er at barnet følger sin egen kurve på høyde og vekt, og at kurven er stigende, da.

Innenfor normalverdiene kan det være veldig store variasjoner.

Lykke til:-)

Skrevet

Utrolig store forskjeller i den alderen...

Eldste min var 15 kg og 92 cm da han var 2 år.

Minstemann er 1 år nå, og veier allerede over 12 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...