Gå til innhold

Noen som har blitt gravid med nr 2 i permisjon med nr 1??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?? Ikke at jeg har planer om det altså! men tenker på hvordan det blir med jobb-inntekt-permisjonspenger...Sikkert forskjellig etter hvordan formen var/er og jobb situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på.hehe. Jeg har lyst på en baby til før vi gir oss så hvorfor ikke bare gi gass.

Men jeg har en på 22 mnd og en på 2 mnd fra før.

.

Jeg har tenkt litt på det. Og har jo hørt at en må jobbe 6 mnd mellom permisjonen for å opptjene rett til fødselspenger. En kan jo derfor være 3 mnd gravid når en begynner i jobb igjen og dermed ha 6mnd i jobben før neste kommer.

Men hva hvis en har fast jobb?

Da tror jeg det ikke har noe å si for permisjonen som en allerede er i og som en får mnd lønn for teller som de mnd`ene hvis du skjønner.

Det kipe er da hvis en har 80% lønn permisjon i denne permisjonen for da vil neste permisjon være evt 80% av 80% lønn.

Men for meg som har valgt 100% lønn i permisjonen vil det da ikke ha noe å si for.

Har egentlig ingenting å si for jeg får betalt av min jobb og ikke fra NAV.

Noen som kan verifisere at jeg tenker rett? Som sagt er jeg litt usikker.

Andres meninger?

Skrevet

Jepp, jeg ble det. Det er bare 10 mnd mellom mine to, så jeg gikk mer eller mindre fra den ene permisjonen og rett i den andre, bare avbrutt av noen ukers sykemelding.

Perm pengene regnes som inntekt, så jeg fikk akkurat det samme i lønn ved perm nr 2=)

Skrevet

Ja ikke sant:)bånn gass..he,he.. Har fast jobb ja.. Ok så hvis da jeg blir gravid i permisjonen- men er uheldig å ikke greie å jobbe- sykmelding holder som vanlig? Jo sikkert ettersom en har fast stilling. Ikke at jeg tenker det med en gang!(men man tenker jo på alt) Så da hvis jeg ikke skal tape noe,bør jeg ta ut 100% permisjon på neste. For ja jeg og er i 80%nå. Jobben betaler her og men får etterbetalt av nav, da. Jeg også lurer fælt på hva om en allerede er i fast jobb...hmm

Skrevet

jeg ble gravid med femtemann mens nr 4 var 8 mnd. gikk ut i jobb 14 dager etter. ble sykmeldt etter 3 mnd..

får alle sv pengene jeg har krav på. må ikke jobbe 6 mnd lenger.

men var meget flaut å si til sjefen at (mitt tredje barn etter jeg begynte å jobbe der..) jeg var gravid igjen:))

men gikk bra det da:)

Skrevet

Ok:)tøff du da! nr 4 og en til!? Dærsken. Det ordner seg som regel, men veldig greit å høre litt. Vi har jo hus og hjem å betale på og... Man må jo ha en viss inntekt uansett.. Kan tenke meg det ble litt flaut overfor sjefen ja.. men det er jo ikke no problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...